Ja elektroenerģijas tirgu mājsaimniecībām Latvijā tomēr neatver no 1.aprīļa, kā tas paredzēts šobrīd, tad „220 Energija SIA” sākotnēji savu produkciju pārdos tikai mazajiem komerciālajiem patērētājiem.
Mēs domājam, ka Latvijas valdībai vēlākais šajā nedēļā vajadzētu galīgi izlemt [kad atvērt elektroenerģijas tirgu], lai elektroenerģijas pārdevēji spētu kārtīgi sagatavoties [tirgus atvēršanas brīdim],” norāda „220 Energija SIA” valdes loceklis Marko Aliksons.
Aliksons uzsver, ka klienti ar „220 Energija” varēs sadarboties, noslēdzot līgumu vien internetā, un nekādus citus pakalpojumus, izņemot elektroenerģijas pārdošanu, uzņēmums nepiedāvās. „„220 Energija” piedāvās nevis elektrību par fiksētām cenām, bet gan zemāko cenu „NordPoolSpot” robežās,” uzsver Aliksons, norādot, ka kompānija elektroenerģiju pārdos par zemām cenām. Tādējādi uzņēmums Latvijas iedzīvotājiem plāno piedāvāt elektrību par mainīgām cenām, kas piesaistītas elektroenerģijas tirgum, un sola, ka tās varētu būt lētākās tirgū.
Mūsu cenu informācija plašāk, visticamāk, būs zināma februāra otrajā pusē, kad būs skaidrs, vai elektroenerģijas tirgus vispār būs atvērts,” uzņēmuma pārdošanas vadītāja Madara Jurgelāne.
„220 Energija” SIA pieder Ziemeļu elektrības mazumtirdzniecības grupai, kam kopumā ir vairāk nekā 50 000 patērētāju Somijā, Zviedrijā un Igaunijā.
Iepriekš politiķi bija pauduši, ka elektroenerģijas tirgu atvērs, sākot ar 1.aprīli, tomēr februāra sākumā valdošā koalīcija, pieļāva, ka tirgus liberalizācija varētu arī nenotikt. Kā arguments šādam solim bija minēts, ka atsevišķos gadījumos patērētāji par elektroenerģiju būs spiesti maksāt pat 40% vairāk nekā līdz šim, kad daļai patērētāju elektroenerģija bija subsidēta.
Pēc pilnīgas elektroenerģijas tirgus atvēršanas no 1.aprīļa Latvijas mājsaimniecībām elektroenerģijas izmaksas vidēji pieaugs par 7-12%. Elektroenerģijas tirgus pilnīga liberalizācija, tajā iekļaujot arī mājsaimniecības, ir paredzēta no aprīļa. Mājsaimniecību segments Latvijā veido 25% no kopējā valsts elektroenerģijas patēriņa.