Dienas ziņas

Jauna elektropārvades līnija savienos Igauniju un Latviju

Dienas ziņas

Ministrs: atkritumu glabātava Ignalinas AES neapdraud Latviju

Sola biežākus vilcienu reisus un jaunākus autobusus

Sola bezmaksas autobusus 20 maršrutos reti apdzīvotās vietās

Autobusu maršrutu tīkla uzturēšana valstij izmaksā aizvien dārgāk. Tāpēc Autotransporta direkcija un Satiksmes ministrija izstrādājusi plānu periodam no 2021. līdz 2030. gadam, kura mērķis ir palielināt pasažieru skaitu un pēc iespējas vairāk izmantot vilcienu satiksmi. Valsts vairs nesegtu zaudējumus autobusu maršrutos, kuriem paralēli kursē vilcieni, un aptuveni 20 maršrutos reti apdzīvotās vietās brauciens ar autobusu būtu bez maksas.

Jaunāki autobusi, biežāki vilcienu reisi un valsts naudas novirzīšana tiem maršrutiem, kuriem tā visvairāk vajadzīga. Šādus principus sabiedriskā transporta tīklam kā galvenos uzsver Satiksmes ministrija un Autotransporta direkcija, kura jūnija beigās sludinās jaunus konkursus pasažieru pārvadāšanai ar autobusiem. Firmām būs jārēķinās, ka no 2021. gada autobusu vidējais vecums nedrīkstēs būt lielāks par deviņiem gadiem.

Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns GodiņšEdgars Kupčs

    Iecerēts, ka tas mudinās daļu iedzīvotāju no privātajiem auto pārsēsties sabiedriskajā transportā. “Ir dažādi spilgti epiteti, salīdzinājumi ar reaktīvo lidmašīnu nevis tāpēc, ka autobuss būtu ātrs nekā lidmašīna, bet skaļš, ka ir sajūta, ka autobusi tūlīt sajuks pa vīlītēm. Šī ir unikāla iespēja ar jaunu konkursu, vienotām prasībām šo netaisnību mazināt un izskaust pilnībā,” stāsta Autotransporta direkcijas direktors Kristiāns Godiņš.

    Kā tas ietekmēs biļešu cenas, pagaidām nav skaidrs, taču, visticamāk, biļetes kļūs dārgākas. 

    Posmos, kuros kursē elektrovilcieni, valsts autobusu satiksmi vairs nedotēs.  Piemēram, ja kāda firma gribēs vest pasažierus ar autobusu no Rīgas uz Jelgavu, Siguldu vai Jūrmalu, zaudējumus valsts nekompensēs. Vienlaikus aptuveni 20 maršrutos reti apdzīvotās vietās iedzīvotājiem par braucienu nebūs jāmaksā. Bezmaksas maršruti pārsvarā ieplānoti austrumu pierobežā.

    Plāns ir atkarīgs no tā, vai beidzot izdosies iepirkt jaunos elektrovilcienus, jo vilcienu satiksmei jākļūst intensīvākai.

    Pašlaik par vairāk nekā 200 miljonu eiro vērtajām tiesībām vilcienus piegādāt strīdas kompānijas “Škoda” un “Talgo”. Valsts uzņēmumam “Pasažieru vilciens” uzvarētājs jānosauc 23. maijā, taču nav izslēgts, ka pārsūdzības turpināsies.

    “Es uzskatu, ka ir vēl pietiekami ilgs laiks, lai varētu iztiesāties visos dažādos veidos un lēmumus apstrīdēt, un līdz 2019. gada beigām piedāvāt skaidru līgumu par vilcienu piegādi. Ja tas nenotiek, tad mēs sludinām jaunu konkursu uz pasažieru pārvadājumu operatoru,” sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija). Tas nozīmē, ka gadījumā, ja vilcienu konkurss atkal izgāzīsies, uz Latvijas iedzīvotāju pārvadāšanu pa dzelzceļu varēs pieteikties arī ārzemju uzņēmumi.

    0 komentāri
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti