Sociālo tīklu vietnes – viens no populārākajiem darbinieku piesaistes veidiem

Cilvēki aizvien biežāk sevi piedāvā darba tirgum, publicējot sludinājumus sociālo tīklu vietnēs. Šobrīd sociālie mediji ir viens no populārākajiem darbinieku piesaistes veidiem. Kādas ir iespējas atrast darbu, publicējot ziņas, piemēram, ''Facebook'' un citās vietnēs?

Sociālo tīklu vietnes – viens no populārākajiem darbinieku piesaistes veidiemAnnija Petrova

    „Esmu aktīva, atraktīva jauniete, studente, kas meklē darbu, kuru vēlāk var arī apvienot ar studijām. Esmu komunikabla, varu atrast kopīgu valodu ar jebkuru cilvēku.” - Sociālo tīklu vietnē „Facebook” Laura šadu sludinājumu publicēja jūnija beigās. Ievietoja to dažādās darba sludinājumu grupās:

    „Diezgan daudz man nepazīstamu cilvēku arī dalījās ar to manu sludinājumu. Ļoti daudz bija ierakstīti komentāri ar ietegotiem vārdiem kaut kādiem. Tie, kas ietegoja tos cilvēkus, viņi arī man rakstīja uzreiz personīgās ziņas un tad piedāvāja darba piedāvājumus. Bet, nu, daudz arī bija tādu, kurus diemžēl es nevarēju pieņemt, jo viņi bija ārzemēs. Tā kā pašlaik es arī studēju, šobrīd man darbs ārzemēs ne īpaši interesē.”

    Nepagāja pat nedēļa, un jauniete atrada darbu, kas viņu apmierinātu gan slodzes, gan atalgojuma ziņā. Laura sāka strādāt tirdzniecības centra informācijas centrā. Viņu uzrunāja darba devējs.

    „Teikšu atklāti, šis bija pirmais gadījums, kad es vispār atradu labu darbu saistībā ar sociālajiem tīkliem, jo parasti piedāvāja tādus [darbus], kas ir uz īsu laiku un kur atalgojums ir tāds, kāds viņš ir,” tagad priecājas Laura.

    Sociālo tīklu platformas ir viens no populārākajiem personāla piesaistes kanāliem. Par to liecina svaigi aptaujas dati, ar ko dalās interneta personāla atlases uzņēmums ''CV-online''. Uzņēmums jūlijā veica darba devēju aptauju par personāla piesaistes tendencēm Latvijā. Starp populārākajiem ir arī karjeras portāli. Tāpat ''CV-online'' Mārketinga un komunikācijas vadītāja Krista Roziņa stāsta, ka aizvien biežāk sociālo tīklu vietnes izmanto arī darbinieki - gan piesakoties vakancēm, gan rakstot sludinājumus:

    „Viena no pēdējo gadu tendencēm Latvijā ir tieši šī atraktīvo ierakstu sagatavošanu, kurā var izmantot, piemēram, dažādas bildes vai ikonas, grafikus, kas atspoguļo galveno informāciju par darba meklētāju, piemēram, prasmes vai vēlamais darba veids. Un jāsaka tā, ka ar šādiem ierakstiem biežāk dalās arī liels skaits sociālo tīklu lietotāju, kas attiecīgi palīdz satikties šiem darba meklētājiem ar darba devēju.”

    Visbiežāk šādus sludinājumus gatavo jaunāki darba meklētāji vai radošo jomu pārstāvji. Roziņa arī norāda, ka augstāka līmeņa pozīcijām, piemēram, vadītājiem vai speciālistiem, piemērotāka ir profesionālā vietne ''Linkedin''. Arī Personāla vadīšanas asociācijas vadītāja Eva Selga par šīs vietnes popularitāti saka - ''es pat varētu teikt, ka šobrīd ''Linkedin'' ir personāla vadītāju viens no svarīgākajiem darba rīkiem.”

    Tāpat darba devēji arī aplūko potenciālā darbinieka profilus sociālajos medijos. Tādēļ svarīgi pārdomāt, ko publicē. Savukārt paša ievietots sludinājums sociālo tīklu vietnē ir ziņa darba tirgum, ka cilvēks ir atvērts piedāvājumiem un tas varētu nostrādāt.

    „Tādā sākuma stadijā vēl ir šāda veida pakalpojums, ka darbinieks pats sevi piedāvā vai arī atlases kompānijas pārsvarā strādā darba devēju labā nevis cilvēka, kurš meklē darbu, labā. Principā jau arī varētu būt aģentūras, kur mēs aizejam. Piemēram, cilvēks ir zaudējis darbu un grib kaut ko mainīt, un viņam atrod citu darbu. Šis apgrieztais process pie mums vēl nav tik populārs, kaut gan es domāju, ka tas arī ir ļoti labs pakalpojums,” spriež Selga.

    Piemēram, ārzemēs aģentūras meklē darbu projektos informācijas tehnoloģiju jomas profesionāļiem, stāsta Personāla vadīšanas asociācijā. Eksperti norāda, ka paļauties tikai uz sociālo mediju spēku nevajadzētu. Uzņēmumā ''CV-online'' norāda, ka kvalitatīvai un mērķtiecīgai darba meklēšanai vajadzētu izmantot dažādus kanālus.

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti