Krustpunktā

Elektrotīklu izmaksas elektrības rēķinos. Speciālists: pieslēguma veidu var arī mainīt

Krustpunktā

Edgars Rinkēvičs: ES varētu kļūt vienotāka ne tik daudz Ukrainas, cik Sīrijas dēļ

Kopbraukšana: par un pret

Smiltēns: «Uber» un līdzīgie privāti pakalpojumi palīdz ekonomikas augšupejai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Lai palīdzētu Latvijas ekonomikai virzīties uz augšu un iziet no cikla, kur tā pašlaik atrodas, Latvijai ir jābūt soli priekšā inovācijām. Latvijā politiķi aizvien domā vecajās klišejās, tāpēc privātā nolīguma auto, kuros ikviens šoferis ar savu transportlīdzekli varēs sniegt pārvadājumu pakalpojumus, pie mums vēl nav ienākuši, Latvijas Radio raidījumā „Krustpunktā” atzina Saeimas deputāts Edvards Smiltēns („Vienotība”).

Arī Konkurences padomes priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama raidījumā atzina, ka Latvijā pārāk koncentrējas uz to, ka "Uber" vai "Taxify"  būs taksometru pakalpojuma bizness.

„Un tad ir problēma, ka mēs to mēģinām skatīt caur iepriekšējās, aizejošās regulācijas prizmu. Mēs skatāmies iepriekšējās regulācijas gaismā, bet varbūt mums jāpadomā vispārīgi. Vakardienas regulācija vairs neatbilst šodienai. Ja mēģināsim uzlikt visu to lielo regulāciju, ko šobrīd uzlikušas taksometru bizness – CO2, mašīnu vecums, daudzums, skaits, nekad inovācijas neienāks,”  pauda Ābrama. 

Privātā nolīguma auto pakalpojumi, kā tos dēvē Igaunijā, paredz to, ka pārvadājuma pakalpojumus var sniegt brīvi ar savu transporta līdzekli. Tādā veidā cilvēkiem sniegta iespēja papildus piepelnīties viņu pamatdarbam.

„Ir jāmaksā pakalpojuma nodeva par dispečerpaklpojumu, bet valsts saņem pilnībā nodokļus, kas šīs darbības ietvaros tiek veiktas. Dodot katram cilvēkam iespēju piepelnīties, pārvadājot cilvēkus, mēs šādā veidā vairāk naudas dodam katram sabiedrības iedzīvotājam,” atzina Smiltēns.

Igaunijā šis pakalpojums strādā jau vairāk nekā gadu, raidījumā atzina "Taxify" vadītājs Latvijā Juris Krūmiņš.

„Šo pakalpojumu sniedzēji vidēji strādā 10 stundas nedēļā, viņi tikai piestrādā, tas nav pamatdarbs. Viņi no rīta, braucot ar mašīnu uz darbu paņem cilvēku, braucot no darba atpakaļ, paņem citu cilvēku. Vidēji viņi strādā 10-20 stundas nedēļā,” stāstīja Krūmiņš.

Igaunijā tas kopējo taksometru biznesu tomēr neiznīcina, atzina Krūmiņš.

Savukārt Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Tavars skaidroja, ka šie privātā nolīguma  auto pakalpojumi ir savā veidā bizness, un tas atšķiras no klasiskas kopbraukšanas, kas ir kaimiņa vai paziņas, vai internetā pieteikušās personas paķeršana līdzi, braucot pa savu ierasto maršrutu un abiem dalot brauciena izmaksas. 

Jau ziņots, ka ar sapratnes memoranda parakstīšanu starp Ekonomikas ministriju (EM) un privātā nolīguma auto nozares pārstāvjiem "Uber" un "Taxify" tiks sperts būtisks solis šādu pakalpojumu sniegšanas attīstībai Latvijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti