SM: Tranzīta nozarei jāmeklē Krievijas kravām alternatīva ar augstāku pievienoto vērtību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Latvijas tranzīta nozarei nebūtu viegli atrast alternatīvas Krievijas kravām tonnu izteiksmē, taču var meklēt alternatīvas pievienotās vērtības izteiksmē, un viens no virzieniem, pie kā pašlaik strādā uzņēmēji, ir Ķīnas kravu pievilināšana.

Satiksmes ministrijas (SM) Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups Latvijas Radio raidījumā “Aktuālais temats” atzina, ka tranzīta nozarē šobrīd prognozes ir ļoti piesardzīgas, uz būtiskiem pieaugumiem cerēt nevar, šī gada sākumā bija neliels kritums – 5%, bet varēja būt sliktāk, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju.

Viņš  arī uzsvēra, ka “mēs nevaram izmainīt ģeogrāfiju”, lai samazinātu tranzīta nozares atkarību no Krievijas, “mēs varam mazināt atkarību, bet tad viss būtu mazāk”.

Pašlaik, meklējot alternatīvas tranzīta nozarē, īpaši svarīgi ir pievilināt Ķīnas kravu tranzītu, pie kā strādā gan Ķīna, gan Kazahstāna, gan Krievija un iesaistītās valstis, atzina Maldups.

Viņš arī skaidroja, ka tonnu izteiksmē Krievijas tranzīta kravām alternatīvas nav, bet pievienotās vērtības izteiksmē var meklēt alternatīvas, vest augstākas pievienotās vērtības kravas no Ķīnas, nodrošinot loģistiku, atmuitošanu un citus pakalpojumus.

Tai pašā laikā interese par Latvijas tranzīta koridoru Krievijas uzņēmējiem pat palielinās, stāstīja Maldups.

“Mēs ticam, ka mūsu koridors no ģeogrāfijas viedokļa ir  izdevīgs, un centīsimies darīt visu, lai saglabāt tā konkurētspēju un sadarboties ar Krieviju. Nevar izslēgt ģeopolitiskus riskus, bet jābūt gudriem un konstruktīviem, nebojāt to, kas ir,” norādīja Maldups.

Viņš arī atzina, ka politiskus riskus izslēgt nevar un iespējams scenārijs, kurā viss tranzīts no Krievijas beidzas. Bet, ja Krievijas lēmumos nekas radikāli nekas nemainīsies, Latvijas tranzīta nozarē būs neliela stagnācija, atzina Maldups.

Savukārt lidostas "Rīga" Attīstības departamenta direktors Artūrs Kokars atzina, ka lidosta ieinteresēta piesaistīt Ķīnas kravas, taču pastāv liela konkurence ar citām Centrāleiropas valstīm.

Kokars skaidroja, ka lielam kravu apjomam Latvija nebūs gala mērķis, tāpēc vajadzīgs savienojums ar dzelzceļu un ostu, turklāt jāatrod kravas, ko vest no Latvijas uz Ķīnu, jo komerciāli izdevīgiem reisiem nepieciešamas kravas abos virzienos, un šajā jomā Latvijas uzņēmējiem vēl ir daudz darāma.

Maija sākumā Rīgu apmeklēja Ķīnas Henanas provinces delegācija. Henanas provinces pārstāvji bija ieradušies vizītē Latvijā, lai apspriestu sadarbības iespējas transporta un loģistikas jomā, īpaši attiecībā uz maksimāli efektīvas piegāžu ķēdes starp Eiropu un Ķīnu izveidi, ņemot vērā tirdzniecības apjomu starp Eiropu un Āziju pieaugumu, kā arī Ķīnā arvien vairāk pieaugošo pieprasījumu pēc Eiropas izcelsmes pārtikas produktiem.

Latvijas pārstāvji informēja Ķīnas delegāciju par tās transporta un loģistikas sistēmas priekšrocībām Ķīnas uzņēmumu preču izplatīšanai Ziemeļeiropā un otrādi.

Lielu interesi delegācija izrādīja par stratēģisko sadarbību gan kravu, gan pasažieru aviācijas pārvadājumu jomā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti