„Piemēram, kondicionieris, videonovērošana, prasība, lai trolejbusi uzreiz būtu gatavi ekspluatācijai šādos klimatiskajos apstākļos, lai tajos būtu vieta invalīdiem, dīzeļģeneratora jauda. Ir ļoti daudzi faktori, kas ietekmē cenu,” saka uzņēmuma trolejbusu tirdzniecības vadītājs Petrs Kasenčaks.
Konkrētas izmaksas par katru papildaprīkojumu Kasenčaks gan neatklāja. Tomēr viņš sacīja, ka dārgākus trolejbusus nekā Rīgā iepriekš ir lūgusi Itālijas galvaspilsēta Roma un ASV pilsēta Bostona.
Arī „Rīgas satiksme”, kas no Latvijas puses iepērk trolejbusus, detalizētu izmaksu izklāstu nav sniegusi. Šādu rīcību “Rīgas satiksmes” vadība pamato ar pilsētnieku sūdzībām, kas esot noskaidrotas socioloģiskā aptaujā.
Piemēram, video novērošana palīdzēšot novērst zādzības, ar kurām esot saskāries katrs piektais sabiedriskā transporta pasažieris. Šo prasību dēļ viens trolejbuss Rīgai izmaksās 808 000 eiro. Roma un Bostona gan atļāvušās samaksāt pat vairāk nekā miljonu.
Pirmie jaunie trolejbusi Rīgā parādīšoties pēc gada, bet “Rīgas satiksme” jau plāno vecos pārdot izsolē. Par tiem interesi esot izrādījuši uzņēmumi no Ukrainas un Baltkrievijas.