Sešas apvienības sacentīsies par «Rail Baltica» Centrālās stacijas un tilta būvdarbiem

Par dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" Rīgas Centrālās pasažieru stacijas (Centrālās stacijas) un tilta projektēšanu un būvdarbiem sacentīsies sešas starptautiskas apvienības, informē "Rail Baltica" ieviesēja Latvijā, uzņēmuma "Eiropas Dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

"Rail Baltica"

"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. 

Projektā tika plānots līdz 2019. gadam pabeigt gatavošanos darbus, lai varētu sākt priekšdarbus dzelzceļa līnijas būvprojektēšani un zemju atsavināšanai, 2020. gadā – būvniecības procesu, bet 2026. gadā jau atklāt savienojumu Tallina-Rīga-Kauņa, bet 2030. gadā – savienojumu ar Varšavu.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.

Uzņēmumā norāda, ka pabeigta starptautiskā publiskā iepirkuma ""Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi” pretendentu kvalifikācijas izvērtēšana. Sacensību par "Rail Baltica" Centrālās stacijas, tilta un estakāžu projektēšanu un būvniecību iepirkuma otrajā kārtā turpinās sešas starptautiskas apvienības.

 

Tie, pēc "Eiropas Dzelzceļa līnijas" pārstāvju teiktā, ir augstas raudzes profesionāļi ar globālu pieredzi dzelzceļa un tiltu infrastruktūras projektēšanā un būvniecībā. Apvienībās iekļāvušies arī Latvijas lielākie būvuzņēmēji un eksperti. 

Konkursā par Centrālās stacijas un tilta projektēšanu un būvdarbiem sacentīsies:

  • piegādātāju apvienība "BASA", kurā ietilpst kompānijas no Latvijas – AS "BMGS", AS "A.C.B.", SIA "Strabag", SIA "AECOM Baltics";
  • personu apvienība – Lietuvas AB "Kauno tiltai"; Spānijas "Comsa" S.A.U.; Polijas "Trakcja PRKil"; Lietuvas UAB "Geležinkelio tiesimo centras"; Latvijas SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"";
  • piegādātāju apvienība "Acciona Mostostal Skonto Būve", kurā ir Spānijas "Acciona Construccion S.A."; Polijas "Mostostal  Warszawa" S.A. un Latvijas SIA "Skonto Būve".
  • personu apvienība "BESIX RERE GROUP", kurā ietilpst Beļģijas "N.V. BESIX S.A." un Latvijas SIA "RERE Būve";
  • personu apvienība "ITL Rail Baltica", kurā ir Turcijas "Gulemark Agir Sanay Insaat ve Taahhut" A.S., Itālijas "ASTALDI" S.p.A., Latvijas AS "LNK Industries", Latvijas ceļu būves firma SIA "Binders" un SIA "Arčers".
  • Piegādātāju apvienība "COPISA – BASQUE – UPB – Tilts". Tajā ir Latvijas AS "UPB" un SIA "Tilts"; kā arī Spānijas "COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA", S.A., "ALTUNA Y URIA" S.A., "CYCASA", S.A. un "LAGUNKETA SOCIEDAD ESTUDIOS Y SERVICIOS PARA LA CONSTRUCION", S.A. 

Šobrīd iepirkuma komisija turpina darbu pie starptautiskā publiskā iepirkuma otrās kārtas dokumentācijas sagatavošanas.

Otrās kārtas ietvaros kandidātiem pēc uzaicinājuma saņemšanas būs jāiesniedz tehniskie un finanšu piedāvājumi iepirkuma līguma izpildei.

Otrās kārtas uzsākšana plānota šī gada otrajā pusē, līguma slēgšana ar izpildītāju – 2019.gadā, tādējādi nodrošinot būvprojektu izstrādi 2019.– 2020.gadā un būvdarbus 2021. – 2022.gadā, norāda "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

"Šis patiesi ir sarežģītākais objekts, jo darbi jāveic pilsētas centrā, vēsturiski unikālā vidē. Iepirkuma uzvarētājam būs jānodrošina Centrālās stacijas, jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī esošās dzelzceļa līnijas infrastruktūras un "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras projektēšana un  būvdarbi. Kopumā, veicot "Rail Baltica" integrāciju Rīgas multimodālajā transporta mezglā, tiks uzlabota vides pieejamība, drošība un mobilitāte. Tiks ieviesta abu sliežu platumu dzelzceļa pasažieru apkalpošana. Jauns ielu savienojums Elizabetes un Timoteja ielās ļaus atslogot transporta kustību līdzās esošajās ielās.

Tiks radīts savienojums starp pilsētas centru un Pārdaugavu: dzelzceļa tilts ar jaunu gājēju un velosipēdistu ceļu pāri Daugavai.

Savienotas divas Rīgas pilsētas puses: vizuāli un funkcionāli savienota Vecrīga un Rīgas Centrāltirgus.  Renovējot Centrālās stacijas dienvidu pusi, tiks radīta kvalitatīva publiskā ārtelpa," norāda "Eiropas Dzelzceļa līnijas" Projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris.

"Eiropas Dzelzceļa līnijas" pērn 21.aprīlī izsludināja starptautisku publisku iepirkumu divās kārtās ""Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi" būvprojekta izstrādes, autoruzraudzības un būvdarbu veikšanas nodrošināšanai.

Iepirkuma pirmajā kārtā kvalifikācijas pieteikumi saņemti no septiņām starptautiskām apvienībām, tai skaitā Latvijas lielākiem būvuzņēmumiem. Ārvalstu un Latvijas uzņēmējiem bija nodrošinātas iespējas dalībai konkursā, veidojot vietējo un starptautisko uzņēmumu apvienības, pašiem nosakot savstarpējās sadarbības modeli un vadošo partneri.

"Eiropas Dzelzceļa līnijas" norāda, ka iepirkuma prasības tika izvirzītas atbilstoši augstas kvalitātes standartiem, prasot kandidātiem apliecināt to ar iegūto pieredzi, tai skaitā - prasības kandidātu pieredzei elektrificētas dzelzceļa līnijas pārbūvē, jaunu transporta satiksmei paredzētu tiltu un multimodāla pasažieru transporta mezgla  projektēšanā un būvdarbu izpildē. Tāpat kandidātiem tika noteikta prasība: pēdējos trijos gados tiem ir jābūt sasniegtam vidējam neto apgrozījumam 100 miljonu eiro apjomā, un kandidāta un tā speciālistiem jābūt pieredzei projektēšanā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā, un pieredzei būvdarbu izpildē, kas iegūta pēdējo septiņu gadu laikā.

Aprēķinātās šī projekta izmaksas ir tuvu 200 miljoniem eiro. Tam pamatā būs arhitektu biroja "PLH Arkitekter" sadarbībā ar "COWI" (Dānija) piedāvātais mets.

Projekts tiek realizēts ar 85% Eiropas Savienības līdzfinansējumu no CEF (Connecting Europe Facility) un 15% valsts līdzfinansējumu.
 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt