Septembrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 3,5%

2018. gada septembrī, salīdzinot ar 2017. gada septembri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieaudzis par 3,5 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.

ĪSUMĀ:
 

  • Gada laikā mazumtirdzniecības apgrozījums audzis par 3,5% (pārtikai – 1,9%, nepārtikas precēm – 6,15%).
  • Nepārtikas precēm lielākais kāpums - metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas precēm.
  • Lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos.
  • Septembrī, salīdzinot ar augustu, apgrozījums pieauga par 1,6%.

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 1,9%, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 6,1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,1%.

Salīdzinot ar iepriekšējā gada septembri, lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 15%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 7,8%), kā arī mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces (par 41,7%).

Lielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 15,4%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 5,8%), kā arī mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,5%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,9%.

2018. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums pieauga par 1,6%.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,3%, nepārtikas preču pārdošanas apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 5,1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība saruka par 1,3%.

Apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 7%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 2,7%), kā arī mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kuros galvenokārt pārdod nepārtikas preces (par 38,3%).

Apgrozījums krities mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 5,8%), kā arī mājsaimniecības elektroierīču (par 5,5%) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,6%).

2018. gada septembrī salīdzinājumā ar augustu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 7,1%.

KONTEKSTS:

Augustā mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums, salīdzinot ar atbilstošu mēnesi pirms gada, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 1,4%, un augustā bijusi zemākā apgrozījuma gada izaugsme šogad, liecina dati par mazumtirdzniecība apgrozījumu šogad. CSP dati liecina arī, ka tā ir lēnākā mazumtirdzniecības gada izaugsme nepilnu divu gadu laikā – iepriekš salīdzinoši mazs apgrozījuma gada pieaugums fiksēts 2016.gada oktobrī, kad šis rādītājs bija 0,3%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti