Satiksmes ministrs: «Latvijas dzelzceļš» mainīs biznesa modeli un mazinās strādājošo skaitu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Valsts AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valde un padome pašlaik strādā pie jauna biznesa modeļa, lai pagrieztu šo uzņēmumu ar seju pret klientu, kā arī racionalizētu tā darbības, to Latvijas Televīzijas raidījumā "Viens pret vienu" atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija).

Pēc viņa sacītā, redzot dzelzceļa kravu pārvadājumu apmēra samazināšanos, uzņēmums vairs nevar saimniekot pa vecam. Par to, ka uzņēmumā ir nepieciešamas pārmaiņas, liecina sīks piemērs –  "Latvijas dzelzceļā" ir vairāk nekā 400 faksa aparātu, kas tiek izmantoti saziņā.

Linkaits atzīmēja, ka arī uzņēmuma funkciju audits liecina, ka iespējams vienkāršot "Latvijas dzelzceļa" administrācijas bloku, padarīt kompānijas pārvaldi caurskatāmāku. "Tas nozīmē arī darbinieku skaita samazināšanu," atzina ministrs.

Viņš atklāja, ka sarunā ar "Latvijas dzelzceļa" vadību lūdzis darbinieku skaita samazināšanas procesā sākt "no augšas" –  ar kompānijas administrācijas, struktūru un "priekšnieku skaita" samazināšanu. 

Jautāts, cik daudz "Latvijas dzelzceļa" darbinieku varētu zaudēt darbu, ministrs sacīja, ka pašlaik nevar atklāt konkrētus ciparus. Uzņēmuma vadība vēl nav pieņēmusi gala lēmumu par iecerētajām pārmaiņām, taču tās tiks paziņotas tuvākajā laikā. 

"Tas būs pietiekami liels skaits – kā tas notiks un cik ilgā periodā, tā ir "Latvijas dzelzceļa" vadības atbildība," piebilda Linkaits.

KONTEKSTS:

"Latvijas dzelzceļš" apgrozījums 2019. gada deviņos mēnešos bija 139,589 miljoni eiro, kas bija par 10,8% mazāk nekā 2018. gada attiecīgajā periodā, kā arī kompānija cieta zaudējumus 2,2 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, vēstīja LETA, atsaucoties uz LDz publiskoto informāciju. 2018. gada deviņos mēnešos LDz strādāja ar 156,432 miljonu eiro apgrozījumu un 18,818 miljonu eiro peļņu.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Pēc Latvijas neatkarības atgūšanas darbinieku skaits uzņēmumā tuvojās 22 000, bet pēc biznesa modeļa reorganizācijas un efektivitātes palielināšanas LDz koncernā 2019. gada sākumā strādājošo skaits bija nepilni 10 000.

Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti