Sankciju dēļ uz austrumu robežas rindā simtiem kravas auto; drīzumā sagaida mazināšanos

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Reaģējot uz Krievijas iebrukumu Ukrainā, kopš sestdienas, 9. aprīļa, Krievijas un Baltkrievijas kravu pārvadātājiem liegts šķērsot Eiropas Savienības robežu. Taču līdz 16. aprīlim robežas šķērsošana atļauta tiem pārvadājumiem, kas uzsākti līdz 9. aprīlim jeb konkrētās sankcijas ieviešanai. Pašlaik Terehovas robežkontroles punktā rindā uz izbraukšanu gaida aptuveni 720 kravas automašīnas. Daudzas no tām ir ar Krievijas numurzīmēm.

Sankciju dēļ uz austrumu robežas rindā simtiem kravas auto; drīzumā sagaida mazināšanos
00:00 / 03:39
Lejuplādēt

Pirmdienas, 11. aprīļa, pusdienlaikā izbraukšanai no Latvijas uz Krieviju Terehovas robežkontrolpunktā gaidīja vairāk kā 700 kravas automašīnu. Autovadītāji skaidroja – rindā, kas izveidojusies jau iepriekš pret Krieviju ieviesto sankciju dēļ un arī saistībā ar sarežģījumiem. šķērsojot Baltkrievijas–Polijas robežu, ir jāgaida četras vai pat piecas diennaktis.

„Jau trešo diennakti gaidu rindā. Pirms manis rindā bija 760 automašīnas, un īstenībā šo triju diennakšu laikā nekas tā pa īstam te nenotiek. Nav, kur nopirkt cigaretes. Atvainojiet, bet divas tualetes tur terminālī visiem šiem cilvēkiem,” pastāstīja Latvijā reģistrētas kravas automašīnas vadītājs, kurš dodas uz Krieviju.

Latvijas–Krievijas robežu viņš šķērsos bez problēmām, taču nezina, vai tikpat viegli varēs arī atgriezties.

Lai arī, spriežot pēc numurzīmēm, rindā gaidošās kravas automašīnas reģistrētas visdažādākajās valstīs, tomēr liela daļa ir ar Krievijas numuriem.

Kāds šoferis no Smoļenskā reģistrēta transporta uzņēmuma steidz nokļūt no Lietuvas uz Krieviju: „Protams, ka robežas slēgšanu kravas automašīnām no Krievijas vērtējam negatīvi. Tas ir mūsu darbs. Mūs tas neskars, jo iekrāvāmies līdz 9. aprīlim. Vedam mēslojumu. Pārvadātāji cenšas izvairīties vest preces, kas jau iekļautas sankciju sarakstos. Brīvdienās bijām pilnīgā neziņā, un arī tagad konkrētas informācijas mums nav. Uz robežas vēl stāvēsim pāris dienas.”

Kravas satiksmes ierobežošana starp Krieviju un Eiropas Savienību nesīs zaudējumus ne tikai Krievijai, bet arī Eiropas Savienībai, pārliecināts kāds autovadītājs no Krievijas. Viņu uztrauc iespējamā darba zaudēšana.

Darba dienas pusdienlaikā no garās „kravinieku” rindas daudzi autovadītāji dodas uz vienīgo pierobežas kafejnīcu. Noguruši no dīkā sēdēšanas, vīrieši ir īgni. Kāds malko alu, cits stāv rindā, lai pasūtītu pusdienas.

Kafejnīcas pārvaldniece Līga pastāstīja, ka pagaidām apmeklētāju pietiek. Taču viņu uztrauc tas, kā būs tuvākajās dienās, kad Krievijas un Baltkrievijas kravu pārvadātāji robežu vairs šķērsot nevarēs un līdz ar to arī šoferi te iegriezīsies retāk.

Šobrīd robežu vēl var šķērsot Krievijā un Baltkrievijā reģistrētas automašīnas, uz kurām attiecas pagaidu izņēmumi. Kopš 9. aprīļa Terehovā robežas šķērsošana noraidīta 14 kravas automašīnām.

„Ir noteikts pārejas periods, tiem pārvadājumiem, kas ir uzsākti līdz 9. aprīlim. Tos atļauts pārvadāt līdz 16. aprīlim. Vai arī, ja uzsākts Krievijas Federācijā, kas ir Kaļiņingradas apgabals, viņiem ļauj tranzītā izbraukt,” pastāstīja Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes Latgales muitas punkta kontroles virsuzraugs Aivars Šarkovskis.

Viņš prognozēja, ka kravas automašīnu plūsma Terehovā pēc 16. aprīļa varētu samazināties uz pusi.

Kopumā muitas pārvaldes darbinieki Latvijā lieguši iebraukt aptuveni 200 kravas automašīnām ar Krievijas un Baltkrievijas numura zīmēm. Lielākais atgriezto automašīnu skaits bija aizvadītajās brīvdienās.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti