Panorāma

Laimas boreliozi atklāj 43 % LIC pārbaudīto ērču

Panorāma

Panorāma

Sāks projektēt “Rail Baltica” kravu termināli

Sāks projektēt «Rail Baltica» kravu termināli Salaspilī

Ceturtdien, 16. jūnijā, parakstīts līgums par "Rail Baltica" kravu termināļa būvprojektēšanu Salaspilī. Zināms, ka termināļa projektēšana izmaksās teju septiņus miljonus eiro, bet paša termināļa izmaksas vēl netiek prognozētas.

Intermodālo kravu termināli Salaspilī projektēs divi uzņēmumi – "BRD projekts" un Itālijas uzņēmums "Sintagma s.r.l". Uzdevums nav viegls, jo termināļa teritorija stiepsies septiņu kilometru garumā un 170 hektāru platībā. Tāpēc arī cena ir augsta – teju septiņi miljoni eiro. Pirms līguma parakstīšanas vairākkārt uzsvērts – bez kravām, tāpat kā bez pasažieriem – dzelzceļam nepastāvēt.

"(..) Domāju, ka Salaspils novads ļoti attīstīsies un uzņēmumi būs ieinteresēti izteikt savas vēlmes," sacīja Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" tehniskais direktors Latvijā Ēriks Diļevs. 

Projektēšanā iesaistītais Itālijas uzņēmums jau piedalījies lidostas "Rīga" stacijas projektēšanā.

"Stacija pie lidostas "Rīga" ir galvenais punkts Baltijas iedzīvotāju mobilitātei. Salaspils kravu terminālis tāds būs kravu pārvadāšanai. Mēs esam ļoti priecīgi par iespēju atbalstīt šī jaunā, izaicinošā projekta ieviešanu. Mēs strādāsim ar lielu atdevi, lai šis projekts būtu veiksmīgs," teica "Sintagma s.r.l." pārstāvis Vasko Trufīni.

Kravu termināļa projektēšana ilgs aptuveni divus gadus, būvdarbu iepirkumu varētu izsludināt jau nākamajā gadā. Terminālis šodien vairākkārt salīdzināts ar “sauszemes ostu”, jo tajā tiks nodrošināta pārkraušana no diviem dažādu platuma dzelzceļiem, kā arī autoceļiem.

Bet, ņemot vērā augošās būvniecības izmaksas, šodien paša termināļa izmaksas neviens neapņēmās prognozēt.

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt