Sāk vērtēt 40 pieteikumus sabiedriskā transporta nodrošināšanai no 2021. gada

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Ņemot vērā, ka Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis visas pārvadātāju iesniegtās sūdzības saistībā ar konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 maršrutu tīkla daļās un ļāvis turpināt iepirkuma procedūru, otrdien, 21. janvārī, valsts SIA "Autotransporta direkcija" Iepirkumu komisija uzsākusi pieteikumu vērtēšanu. Kopumā tika saņemti 40 pieteikumi, informēja direkcijas pārstāve Zane Plone.

Piedāvājumus iesnieguši 15 pretendenti. Vislielākā konkurence ir par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā "Madona". Tāpat salīdzinoši daudz piedāvājumu ir arī par iespēju apkalpot maršrutu tīklu daļā "Rēzekne, Ludza" un "Kuldīga, Saldus".

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā tiek vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60%.

Tehniskajā piedāvājumā tiek vērtēts autobusu vecums – autobusu parka vidējais vecums nedrīkst pārsniegt deviņus gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums – 15 gadus; pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem; autobusa tehniskais aprīkojums; pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS; papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini, informācija par pieturvietām autobusā tiek attēlota vizuāli un atskaņota audio versijā un cits.

Kopējais maršrutu tīkla apjoms jeb autobusu nobraukums no 2021. gada būs aptuveni 65 miljoni kilometru gadā. Tas iedalīts 16 daļās, un katras daļas apjoms ir no 2,5 līdz sešiem miljoniem kilometru gadā. Plānotais maršrutu skaits 2021. gadā būs 1030, bet reisu skaits – gandrīz 6200.

Konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 maršrutu tīkla daļās tika izsludināts 2019. gada 17. jūlijā.

Ņemot vērā, ka no 2021. gada astoņi maršrutus – Rīga–Daugavpils, Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre, Rīga–Olaine, Rīga–Salaspils, Rīga–Sigulda un Rīga–Sloka – piedāvās uz komerciāliem principiem, tie netika iekļauti iepirkumā.

Tas nozīmē, ka biļetes cenu šajos maršrutos noteiks pārvadātājs un valsts nekompensēs zaudējumus, ja pārvadātājam tādi radīsies.

"Autotransporta direkcija" ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī.

KONTEKSTS:

Autotransporta direkcija vasarā izsludināja iepirkumu "Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā". Vairāki pārvadātāji iesniedza IUB par to sūdzības. IUB oktobra beigās pieņēma starplēmumu, pagarinot lēmuma pieņemšanas termiņu līdz 11. novembrim.

IUB Iesniegumu izskatīšanas komisijas pieņemtais lēmums liecināja, ka "Autotransporta direkcijai" bez izmaiņām nolikumā liegts turpināt iepirkuma procedūru un slēgt līgumu par reģionālajiem sabiedriskā autotransporta pakalpojumiem no 2021. gada. Ņemot vērā IUB norādes, "Autotransporta direkcija" veica korekcijas iepirkuma dokumentācijā un pagarināja pieteikumu iesniegšanas termiņu līdz 23. decembrim, bet piedāvājumu atvēršanas datumu līdz IUB lēmumam par izskatītajām sūdzībām, vēstīja LETA.

IUB šā gada janvāra vidū noraidīja pasažieru pārvadātāju AS "Cata" un SIA "Sabiedriskais autobuss" sūdzības "Autotransporta direkcijas" izsludinātajā iepirkumā par reģionālajiem sabiedriskā autotransporta pakalpojumiem no 2021. līdz 2030. gadam un atļāvis direkcijai slēgt iepirkuma līgumu, ziņoja LETA.

Konkursa prognozētā cena desmit gadiem ir 447 miljoni eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti