Paralēlā cenu atspoguļošana lielajos tirdzniecības centros notiek jau vairākus gadus, tikai cenu zīmē eiro izteiksmē bija mikroskopiskos izmēros. No oktorbra cipariem jābūt tik pat pamanāmiem kā latu izteiksmei.
Pirmie mēģinājumi jau notiek, cik acīs krīt eiro, cik latu cipars jāvērtē gan katram pašam. Lielākais pārtikas mazumtirgotājs "Maxima" sācis ar populārākajiem produktiem, solot paralēlo cenu īstenošnu veikt pāris nedēļas pirms oficiālā laika. „Maxima” veikali aizvien ir cenrāžu nomaiņas procesā - nomainīt cenrāžus pilnībā visām precēm plānojam līdz 17.septembrim. Veikalos nav novērotas iepirkšanās paradumu izmaiņas.
Interesanti ir arī parēķināt līdzi, cik ar noapaļošanu uz augšu vai leju produkts eiro cenā izmaksās - mazāk vai vairāk. Tā iznāk, ka par trim baltmaizes kukuļiem, eiro izteiksmē iznāk pārmaksāt santīmu. Desmit kilogramu kartupeļu izmaksā par četriem santīmiem dārgāk, toties septiņdesmit četrus santīmus vērts piens eiro izteiksmē ir par desmitdaļu santīma lētāks.
Veikalā sastaptie pircēji atzīst, ka cenas aplūko, bet ar rezirēķiniem neaizraujas. Tāpat tas neietekmē viņu iepirkšanās paradumus.
Ātrāk ar cenu zīmju pārdrukāšanu sokas mazkiem veikalu tīkliem, kur atsevišķa tirdzniecības vieta aizņem vien pārsimt kavdrātmetrus nevis tūkstošus kā lielajiem kolēģiem. “Elvi” pircēji ir ļoti saprotoši un jaunās cenas pēta ar tūristu interesi – turklāt ne vien jaunākās, bet arī vecākās paaudzes cilvēki, norāda veikalā un piebilst, ka apzinās, ka pārejas laiks uz jauno valūtu noteikti prasīs resursus tieši uz skaidrošanu un izglītošanu, taču pārdevēji ir gatavi.