“2021. gads mums pagājis Covid-19 zīmē. Un, ja mēs paskatāmies uz 2019. gadu, kas mums bija labs gads, tad kritums ir 40%. 2019.gadā darbadienā vidēji mums bija 100 tūkstoši braucēju, bet šobrīd tie ir48–50 tūkstoši,” pastāstīja Godiņš, piebilstot, ka šī starpība ir liela.
Savukārt salīdzinājumā ar 2020. gadu šogad braucēju sarukums ir par 20%. Godiņš to skaidroja ar to, ka pērn pirmie mēneši nebija pandēmijas skarti.
“Tā ka Covid-19 atstājis ļoti jūtamas sekas. Un arī atstājis sekas pasažieru pārvietošanās paradumos. Agrāk cilvēki izteikti brauca darbadienās, tad šobrīd var redzēt, ka viena daļa strādā daļēji mājās un daļēji darbā,” norādīja Autotransporta direkcijas vadītājs.
Pasažieru pārvadāju zaudējumu segšanai bija nepieciešami 100 miljoni eiro, no kuriem 20 miljoni saistīti ar Covid-19 radīto ietekmi.
Tas attiecas uz zaudējumiem gan autobusu, gan vilcienu pārvadātājiem.
“Covid-19 dēļ palīdzība [no valsts budžeta] bija nepieciešama divas reizes, un abas divas reizes finansējums tika piešķirts. Viena daļa piešķirta šī gada pirmajā pusē, otra daļa ar aicinājumu un gaidīšanu gada beigās,” sacīja Godiņš.
Taujāts par autobusu vadītāju vakcināciju pret Covid-19, Godiņš pastāstīja, ka sertifikāti nav 3,7% darbinieku, ar kuriem tiek pārtrauktas darba attiecības.
Pasažieru skaita kritums ietekmējis arī komercreisu izveidi un pastāvēšanu. Kritums par 30–40% padara uzņēmumus uzmanīgus.
Vienlaikus Godiņš lēsa, ka, pieaugot pasažieru skaitam, palielināsies arī komerciālā interese: “Es domāju, ka būs plaša prakse. Es ceru, ka Covid-19 beigs savu dzīvi Eiropā un Latvijā. Un, kad pasažieru skaits atgriezīsies kaut vai par 20% vairāk nekā šobrīd, tajā brīdī līnijas kļūs komerciāli ļoti interesantas.”