Kā zināms, ar investora piesaisti „airBaltic” jau kādu laiku nodarbojas konsultanti no „Prudentia”. Un, kā norāda portāls pietiek.com, „Prudentia” esot nākusi klajā ar ideju apvienot vienā holdingā „airBaltic”, Rīgas lidostu un, iespējams, arī Latvijas Gaisa satiksmi (LGS).
Šī iecere tiekot pamatota ar vēlmi samazināt aviokompānijas izmaksas par lidostas un aeronavigācijas pakalpojumiem. Lai gan „airBaltic” aizvadītajā gadā ir varējis uzrādīt krietni labākus finanšu rādītājus, nekā gaidīts, kuluāros joprojām tiek baumots, ka uzņēmumam nemaz neiet tik labi. Tādēļ arī ir nepieciešams atrast jaunus veidus, kā samazināt izdevumus.
Matīss to pilnībā noliedz. Iepriekš intervijā ziņu aģentūrai BNS viņš ir sacījis, ka ka „airBaltic” investoru piesaisti kavē gan dažādas tiesvedības, gan arī Eiropas Komisijas ierosinātā pārbaude. Joprojām nav zināms, kad varētu tikt paziņots, vai valsts atbalsts, glābjot aviokompāniju, bija likumīgs.
Pašreizējais „airBaltic” vadītājs Martins Gauss allaž ir ļoti piesardzīgi izteicies gan par tiesvedībām, gan par gaidāmo EK izmeklēšanu.
„Lai vai kāds būtu lēmums, mēs ar to tiksim galā. Es domāju, ka pagātnē mēs esam tikuši galā ar krietni sarežģītākām problēmām. Mēs gaidām lēmumu. Un es ceru, ka šī ir pēdējā preses konference, kad man ir jārunā par iepriekšējo akcionāru padarīto. Cerams, ka tā ir pēdējā reize, kad mums ir jārunā par pagātni,” Gauss sacīja aprīlī.
Savukārt valdības piesaistīto konsultantu „Prudentia” valdes priekšsēdētājs Kārlis Krastiņš intervijā Latvijas Radio aprīlī pieļāva, ka „airBaltic” investoru varētu piesaistīt arī tirgojot akcijas biržā. „Piemēram, nākamgad „airBaltic” varētu uzsākt akciju kontēšanu biržā, kas jau agrākos valdības plānos ir paredzēts, gaidot, protams, atbilstošu brīdi gan, kad pati kompānija būtu gatava, gan tirgi būtu gatavi. Un „airBaltic” finanšu resursu piesaisti var realizēt arī caur biržu,” saka Krastiņš.
Nekāds konkrēts datums, kad varētu notikt „airBaltic” investoru piesaiste, pašreiz publiski netiek nosaukts.