Uzņēmums nākotnē raugās uz klimatam neitrālākiem sabiedriskā transporta pārvadājumiem. Tādēļ tiek plānots līdz 2023. gada beigām iegādāties 12 ūdeņraža autobusus, kā arī 23 elektroautobusus. Tomēr attiecīgo transportlīdzekļu skaits vēl var mainīties, ņemot vērā piešķirto finansējuma apjomu.
Autobusu iegādei kopumā plānots izlietot aptuveni 21,37 miljonus eiro. No šīs summas aptuveni 18,17 miljoni varētu būt Kohēzijas fonda finansējums.
Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange sacīja: “Ir uzstādīts mērķis samazināt CO2 izmešus transporta sektorā par 20%. “Rīgas satiksmei” būs jādara viss, lai uzlabotu arī šo savu transporta parku, lai nodrošinātu, ka sabiedriskais transports kļūtu videi neitrālāks.”
Savukārt uzņēmuma valdes loceklis Andris Lubāns pauda: “Pēdējos trīs gadus parku nav papildinājis neviens jauns autobuss, un tieši tāpēc šī brīža aktivitātes galvenokārt tiek orientētas uz autobusu iegādi, raugoties uz bateriju elektroautobusiem un ūdeņraža transportu. Tāpat arī jūlijā un augustā Rīgā būs divu ražotāju elektroautobusi, kurus mēs mēģināsim testēt reālajā vidē ar pasažieriem atbilstoši tiem ikdienas apstākļiem, kādos tiem būtu jādarbojas.
Tāpat uzņēmums pērn uzsāka priekšdarbus, lai šogad pretendētu uz Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 5. un 7. tramvaja līnijas rekonstrukcijai un pielāgošanai zemās grīdas tramvajiem.
Vienlaikus Rīgas pašvaldības uzņēmums preses konferencē informēja par aizvadītā gada darbības rādītājiem. Kopumā pērnā gada darbības rezultātus uzņēmums vērtē kā labus, ņemot vērā, ka pandēmija būtiski ietekmēja uzņēmuma darbību un pasažieru bija krietni mazāk.
Par spīti Covid-19 ierobežojumu negatīvajai ietekmei uz pasažieru plūsmu, “Rīgas satiksmes” ieņēmumi pērn bija 183 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir par 12% mazāk. Tomēr uzņēmums, samazinot izdevumus par 19 miljoniem eiro, salīdzinot ar gadu iepriekš, 2020. gadu noslēdza ar viena miljona eiro peļņu.
Jāpiemin, ka ieņēmumu kritumu palīdzēja līdzsvarot pērn Rīgas domes piešķirtie četri miljoni eiro pandēmijas krīzes pārvarēšanai. “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa norādīja, ka pandēmijas laikā pasažieru skaits ievērojami samazinājies.
“Ja mēs dienā iepriekš pārvadājām apmēram 430 tūkstošus pasažieru, tad Covid laikā mēs pārvadājam maksimums 200 [tūkstošus cilvēku], brīvdienās – pat 90 [tūkstošus]. Mūsu transporta parks, kas paredzēts tik lielam pasažieru skaitam, vienalga turpināja braukt, lai pārvadātu trīsreiz mazāku pasažieru skaitu,” skaidroja Innusa.
Pērn “Rīgas satiksmes” valde apņēmās sakārtot uzņēmuma darbību, lai atgūtu banku uzticamību, jo, kā iepriekš izskanējis, ir uzsākti vairāki kriminālprocesi, kuros iesaistīta kompānija. Tāpat Konkurences padome piesprieda sodu uzņēmumam 2,4 miljonu eiro apmērā, kas samazināja peļņu.
Valdes priekšsēdētāja atzīmēja, ka pagātnes ēna ietekmēs finanšu resursus, bet ne uzņēmuma turpmāko darbību: “Mēs rēķināmies ar šiem soda apmēriem, bet tādā mērā, cik mūsu finanšu situācija atļauj šobrīd. Mēs tādā saprātīgā apmērā rēķināmies un domājam par šiem notikumu mazināšanas pasākumiem, tajā skaitā finanšu aspektā, veidojot kaut kādus uzkrājumus, bet, cik lieli tie būs patiesībā nepieciešami, to rādīs tikai konkrētie lēmumi, kad tādi būs.”