Panorāma

Politologi Ukrainas prezidentam prognozē sarežģītu laiku

Panorāma

Panorāma

«Rīgas satiksme» ar domes atbalstu cer uz peļņu

«Rīgas satiksme» gadu cer noslēgt ar peļņu

Rīgas pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" šo gadu, iespējams, pabeigs ar nelielu peļņu, intervijā Latvijas Radio sacīja uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.

Viņš norādīja, ka uzņēmums ir "savilcis jostu", lai paša spēkiem varētu novērst dažādus neefektīvus procesus un, iespējams, ka gadu "Rīgas satiksme" pabeigs ar "nelieliem plusiem". Vienlaikus Narvaišs atzina, ka uzņēmumam būs nepieciešama papildu nauda 2,9 miljonu eiro apmērā no galvaspilsētas budžeta. Narvaišs intervijā norādīja, ka ar domniekiem gaidāma arī saruna par uzņēmuma iecerēm nākamajiem gadiem - kā pāriet uz bezizmešu transportu un atjaunot tramvaja sliedes.

Trešdien, atskaitoties pašvaldības Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātiem, Narvaišs skaidroja, ka peļņa iespējama, jo pagaidu valde ir veikusi dažādus procesus uzņēmuma efektivitātes vārdā, “bet nu daļēji tas saistīts ar to, ka ir apturēti daži investīciju projekti”.

Tomēr par spīti tam, “Rīgas satiksmei” arī turpmāk būšot nepieciešamas kompensācijas no pašvaldības budžeta, nākamgad plānots prasīt pat 140 miljonus  eiro.

Tas ir par 10 miljoniem vairāk nekā šogad. Šogad bez maksas sabiedrisko transportu izmanto 46% pasažieru, par pilnu maksu brauc vien 27% pasažieru. Pašlaik nav vēl zināms, vai varētu pārskatīt vērienīgās atlaides sabiedriskajā transportā.

Bet pirms lemt par naudas piešķiršanu šogad, vairāki deputāti vēlējās iepazīties ar auditoru atzinumu par “Rīgas satiksmes” milzīgajiem maksājumiem uzņēmumam “Rīgas karte”. Taču “Rīgas Satiksmes” valde atsakās par to runāt, jo tā esot konfidenciāla informācija, ir līgums par konfidencialitāti ar otru dalībnieku, tādēļ šādu informāciju paust nevarot.

Runājot par "Rīgas satiksmes" meitasuzņēmuma "Rīgas karte" auditā atklāto, Narvaišs pauda, ka pārsvarā visiem tajā minētajiem notikumiem saknes meklējamas 2010. - 2014. gados, bet tagad uzņēmums "izjūt atskaņas". "Ir nepareizi līdz šim būvēta finansiālā situācija. Uzņēmumā nav domāts par ekonomiski labu saimniekošanu. Tagad mēs tādas iespējas saredzam un strādājam ar valdi," norādīja Narvaišs.

Narvaišs komitejas deputātiem atzina, ka, viņaprāt, “šie līgumi “Rīgas satiksmei ir neizdevīgi”.

Tomēr šis neizdevīgais līgums netikšot lauzts pirms termiņa – tas ir līdz 2020. gada beigām. Saskaņā ar līgumu, nākamgad “Rīgas satiksme” par “Rīgas kartes” pakalpojumiem maksās vēl vairāk nekā 20 miljonus eiro.

Līguma laušana pirms termiņa “Rīgas satiksmei” izmaksātu vēl dārgāk, apgalvoja uzņēmuma padomes vadītājs. Domes opozīcijas deputāti pēc sēdes skeptiski secināja – jaunā padome “Rīgas satiksmes” darba stilu nemainīšot uz labu.

Šī gada budžeta grozījumiem, tostarp 2,9 miljonu eiro kompensāciju “Rīgas satiksmei” pašvaldība varētu sākt lemt piektdien.

KONTEKSTS:

Auditā secināts – “Rīgas karte” ir tikai starpnieks starp “Rīgas satiksmi” un apakšuzņēmējiem, bet par savu darbu no “Rīgas satiksmes” paņem uzcenojumu.  Pērn tas bija bija 26%. “Rīgas kartes” audita autori ir aprēķinājuši, ka tas septiņas reizes pārsniedz tirgus līmeni. No audita var secināt, ka, ja nepamatotā uzcenojuma nebūtu, “Rīgas satiksme” pērn varētu būt ietaupījusi piecus miljonus eiro. 

Dokuments atklāj arī vienkāršus nesaimnieciskuma piemērus – pirms diviem gadiem “Rīgas karte” iegādājās 22 biļešu pārdošanas automātus zemās grīdas tramvajiem, kopā samaksājot 880 000 eiro. Taču tramvaji, kuros bija plānots šos automātus uzstādīt, joprojām nav piegādāti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti