Pēcpusdiena

Stājas spēkā aizliegums retranslēt un izplatīt TV programmu "Rossija RTR"

Pēcpusdiena

FDP iebilst veselības reformas īstenošanai uz budžeta deficīta rēķina

Kravu pārvadājumu kritums Rīgas brīvostā un Latvijas dzelzceļā

Rīgas osta un LDz piesardzīgi optimistiski par šī gada prognozēm

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Rīgas osta un “Latvijas dzelzceļš” izjūt Krievijas kravu samazinājumu un arī kravu sarukumu ģeopolitiskās situācijas dēļ, taču šī gada prognozes pagaidām ir piesardzīgi optimistiskas.  

Rīgas brīvostas pārstāvis Edgars Sūna Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” atzina, ka 2014. un 2015.gads bija izcili labi, un varbūt pat pārāk labi, tāpēc noturēt līdzīgu dinamiku arī šogad būs grūti. 

Šī gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo ceturksni, kravu apjoms samazinājies par 14%, un visvairāk saruka tieši Krievijas enerģētikas eksporta kravu – ogļu un naftas produktu - apjomi.

Ogļu kravu apjoms samazinājies par aptuveni miljonu tonnu, naftas produktu apjoms – par pusmiljonu tonnu. To veicināja arī zemā ogļu cena, ogles vairs nav tik pieprasītas, turklāt pēc siltās ziemas Eiropā ir lieli ogļu uzkrājumi, līdz ar to Krievijas ražotājiem ogļu ieguve un transportēšana neatmaksājas.  

Sūna pauda, ka ostai svarīgi turpināt rūpēties par klientiem un piedāvāt izdevīgu tarifu politiku, lai brīdī, kad tirgus atgūstas, klienti izvēlētos tieši Rīgas ostas pakalpojumus. Šī gada prognozes ir piesardzīgas, tomēr ar zināmu optimismu. Pērn kravu apjoms bija 40 miljoni tonnu gadā un šogad osta cerētu noturēt apgrozījumu 38 miljonu tonnu līmenī.  

Arī “Latvijas dzelzceļa” valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” atzina, ka šogad pirmajā ceturksnī ir pārvadāts par 20,6% mazāk kravu.

Bērziņš pastāstīja, ka dzelzceļš jau pērn prognozēja 10% kritumu, “bet patīkami kļūdījāmies”, tāda krituma nebija un kopumā pārvadāti aptuveni 50 miljoni tonnu kravu, un arī šogad uzņēmums par spīti kravu apjoma kritumam pirmajā ceturksnī cer pārvadāt tikpat daudz kravu. 

Bērziņš norādīja, ka Latvijas tranzīta nozarei ir jāapsēžas pie viena galda un jāveido vienots piedāvājums klientiem, jāstrādā kopā. Tam piekrita arī Satiksmes ministrijas Tranzīta departamenta direktors Andris Maldups. Viņš raidījumam “Pēcpusdiena” atzina, ka tranzīta nozari ietekmēja ģeopolitiskie notikumi – Eiropas Savienības un Krievijas savstarpējas sankcijas, bet pašreizējā situācijā valsts var palīdzēt jaunu tirgu apguvē ar dalību starptautiskos pasākumos, izstādēs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti