Rīgas ostā pārkrauto kravu apmērs pirmajā pusgadā sarucis par 14,5%

Rīgas brīvostā šogad pirmajos sešos mēnešos pārkrauti 10,149 miljoni tonnu kravu, kas ir par 14,5% mazāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, liecina brīvostas publiskotā informācija.

Visvairāk Rīgas ostā 2021.gada pirmajā pusgadā pārkrautas beramkravas - 5,448 miljoni tonnu, kas ir par 20% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Vienlaikus ģenerālkravas Rīgas ostā pārkrautas 3,568 miljonu tonnu apmērā, kas ir kritums par 1,3%, bet lejamkravas pārkrautas 1,133 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 21,5% mazāk nekā pērn pirmajā pusgadā.

Konteinerizētās kravas šogad pirmajos sešos mēnešos Rīgas ostā pārkrautas 2,062 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 8,4% mazāk nekā 2020.gada pirmajos sešos mēnešos, veidojot 20,3% no kopumā ostā pārkrautajām kravām (gadu iepriekš - 19%). Ostā komentēja, ka konteinerkravu segments joprojām saskaras ar pandēmijas radītās krīzes sekām – globāli ieilgušo tukšo konteineru deficītu, kā arī pārvadājumu izmaksu kāpumu.

Kokmateriāli šogad pirmajā pusgadā Rīgas ostā pārkrauti 1,308 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 24,5% vairāk nekā gadu iepriekš, labība un labības produkti pārkrauti 1,28 miljonu tonnu apmērā, kas ir pieaugums par 40,1%, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, bet koksnes granulas pārkrautas 1,209 miljonu tonnu apmērā, kas ir par 11,4% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā.

Ostā informēja, ka nozīmīgu lomu (38%) ostas mežsaimniecības kravu grupā ieņem granulu pārkraušana, kam jūnijs bija rekordu mēnesis. “Pasaulē aizvien pieaug tendence fosilos energoresursus aizstāt atjaunojamiem resursiem, starp kuriem ir arī koksnes granulas. Papildus tam Eiropā šobrīd norit rezervju atjaunošana rudens/ziemas apkures sezonai un kvalitatīvajām Latvijas granulām šajā brīdī ir liels pieprasījums,” kravu apjoma pieaugumu skaidroja Rīgas brīvostas pārvaldes analītiķi.

“Rīgas ostas trumpis ir dzelzceļa un autotransporta infrastruktūra, piestātnes, pie kurām varam apkalpot lielos “Panamax” tipa kuģus, kā arī sniegto pakalpojuma augstā kvalitāte. Tas ļāvis mums piesaistīt ne tikai vietējos granulu uzņēmums, bet šobrīd uz Rīgas ostu tiek vestas arī Lietuvas un Igaunijas izcelsmes kravas. Arī šī tendence veicina koksnes granulu apstrādes apjomus,” klāstīja “Rīgas Universālais Termināls” valdes loceklis, Izpilddirektors Jānis Kasalis.

Ostā norādīja, ka pirmajā pusgadā lielākais kāpums reģistrēts lauksaimniecības kravām, kuru apjoms ostā audzis par vairāk nekā piektdaļu (+22,5%), un pēdējā gada laikā labības produktu kravas ir stabili ierindojušās starp trim lielākajām ostas kravu grupām. Aizvien biežāk Latvijas graudu audzētāji eksportam izmanto tieši Rīgas ostu, ko apliecina aprīlī noslēgtais darījums, kura rezultātā lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība “Latraps” iegādājusies 50% + 1 daļu beramkravu terminālī “Alpha osta”.  

Vienlaikus ogles šogad pirmajos sešos mēnešos Rīgas ostā pārkrautas 175,9 tūkstošu tonnu apmērā, kamēr gadu iepriekš tās tika pārkrautas 1,685 miljonu tonnu apmērā.

2020.gadā Rīgas ostā pārkrāva kopumā 23,687 miljonus tonnu kravu, kas ir par 27,7% mazāk nekā gadu iepriekš, tostarp pirmajos sešos mēnešos - 11,865 miljonus tonnu.

Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš atzīmēja, ka ostas izaugsmi un konkurētspējas potenciālu, kas ļaus piesaistīt papildu kravas, investīcijas un stiprinās Rīgas ostas pozīcijas globālā tirgū, ir iespējams veicināt, brīvostas pārvaldei sakārtojot un attīstot ostas infrastruktūru, un Rīgas ostas uzņēmējiem, profesionāli un prasmīgi strādājot un investējot savā darbībā, kraušanas, uzglabāšanas tehnoloģijās un informācijas tehnoloģiju risinājumos.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt