Pēc viņa teiktā, šogad Rīgas brīvostā pārkrauto kravu apjoms sarucis par 10,5%, salīdzinot ar attiecīgu laika posmu pērn. Ostā mazāk pārkrauj ogļu un naftas produktu kravas.
Aptuveni tikpat liels ostā pārkrauto kravu apjoma kritums gaidāms arī nākamgad, atzina Ušakovs, piebilstot, ka tranzīta apjoms lielā mērā ir atkarīgs no ārējiem apstākļiem.
Rīgas mērs piebilda, ka ir lietas, ko nav iespējams prognozēt. Tāpēc pašvaldība visai piesardzīgi plāno savu nākamā gada budžetu un rēķinās ar 10% kravu kritumu ostā.
Rīgas pilsētas pašvaldības budžeta ieņēmumi pirmskrīzes – 2008.gada – līmeni sasniegs vien 2018.gadā, teica Ušakovs, norādot, ka arī nākamgad pašvaldības budžets plānots ar deficītu.
Rīgā nākamgad plānots turpināt skolu un ielu remontus. "Atkal būs smagi diemžēl," sacīja Rīgas mērs, liekot noprast, ka arī nākamgad ielu remontu dēļ Rīgā gaidāmi satiksmes ierobežojumi.
Maznodrošināto un daudzbērnu ģimeņu bērniem Rīgas bērnudārzos nākamgad plānots nodrošināt brīvpusdienas. Ar laiku tās bērnudārzos Rīgā varētu ieviest pilnībā, piebilda Ušakovs.
Jau ziņots, ka Latvijas ostās šogad desmit mēnešos pārkrauti 51,693 miljoni tonnu kravu, kas ir par 11,5% mazāk nekā 2015.gada attiecīgajā periodā. Kritums galvenokārt saistīts ar ogļu un naftas un naftas produktu kravu kritumu – to apjoms samazinājās attiecīgi par 20%, 50% un 23%.
No Latvijas ostām pārkrauto kravu apmēra ziņā pirmajos 10 mēnešos pārliecinošs līderis bija Rīgas osta, kas pārkrāva ap 30,4 miljoniem tonnu. Tas ir par 8,8% mazāk, nekā attiecīgajā periodā pērn. Ventspils osta šogad pārkrāvusi 15,4 miljonus tonnu jeb par gandrīz 20% mazāk nekā pērn, bet Liepājas osta – 4,55 miljonus tonnu jeb par 1,6% mazāk nekā pērn.