«Rīgas namu pārvaldnieka» klientu rēķinu maksāšanas disciplīna sasniegusi vēsturiski augstāko rādītāju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) klientu rēķinu maksāšanas disciplīna sasniegusi vēsturiski augstāko rādītāju, informēja RNP.

Intervija ar RNP pārstāvi Kristu Leiškalnu
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

2022. gada beigās maksāšanas disciplīna pārsniegusi 84%. 

RNP valdes loceklis Bernhards Maļinovskis norādīja, ka klientu maksājumu disciplīna decembrī pārsniedz 84%, lai arī izrakstīto rēķinu summa pret iepriekšējo gadu pieaugusi par 37%. 

"Neskatoties uz to, ka gada pēdējā ceturksnī izrakstīto rēķinu kopsumma ir palielinājusies par aptuveni ceturtdaļu, maksājumu disciplīna ir turpinājusi uzlaboties. Maksājumu disciplīnu ietekmējošie faktori – klientu apzinīgā attieksme pret saistību izpildi, (..) savlaicīgi izrakstīti rēķini, regulāra, aktīva un pārdomāta atgādinājumu nosūtīšana, sadarbība ar ārpakalpojumu parādu piedziņā," atzīmēja Maļinovskis.

Māju skaits, kas vidēji norēķinās tuvu 100%, gada laikā esot pieaudzis par 20%.

Neraugoties uz vispārēju inflāciju un energoresursu krīzi valstī un pasaulē, klienti šobrīd ar augstu atbildību izturas pret ikmēneša norēķiniem par saņemtajiem pakalpojumiem, sacīja uzņēmumā. 

Tāpat RNP norādīja, ka, kompleksi renovējot ēku, iespējams samazināt regulārās izmaksas par pakalpojumiem. 

Salīdzinot vairākas līdzīga tipa ēkas, no kurām viena ir renovēta, otra ne, – RNP novērojis būtiskas atšķirības ikmēneša rēķinos galvenokārt par apkuri. Apkures izmaksas par kvadrātmetru renovētā un nerenovētā ēkā var atšķirties pat vairāk nekā divas reizes. Vienlaikus renovētās mājās apkures sezonu var sākt par vienu mēnesi vēlāk, savukārt noslēgt par mēnesi ātrāk nekā nerenovētās mājās. Tādā veidā apkures sezonā saņemt par diviem apkures rēķiniem mazāk, uzsvēra RNP.  

Kompleksa ēkas renovācija sniedz priekšrocības ne tikai ikmēneša izmaksu samazināšanai, bet arī individuālajam komfortam katram dzīvokļa īpašniekam, atzīmēja RNP. Samazinās siltumenerģijas patēriņš vidēji par 50%, dzīvokļu īpašnieks regulē sev komfortablu siltuma temperatūru dzīvoklī un maksā tikai par patērēto siltumenerģiju. Māja iegūst jaunu un modernu izskatu, pieaug dzīvokļa īpašuma vērtība. Būtiski samazinās avārijas riski un uzturēšanas izmaksas, skaidroja uzņēmumā.

SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" valdes locekle Laila Keisele norādīja: "Aizvadītā gada noslēgumā tika dots starts jaunajai "Altum" atbalsta programmai māju energoefektivitātes paaugstināšanai, kas aprēķināta 170 daudzdzīvokļu mājām visā Latvijā. Ņemot vērā, ka programmas apjoms nav liels un projekta realizācija no pirmā lēmuma pieņemšanas brīža līdz realizācijai var aizņemt vairākus gadus, dzīvokļu īpašniekiem jau šobrīd jāiepazīstas ar jaunās programmas nosacījumiem un noteikti jālemj par dalību tajā. Viens no programmas kvalifikācijas kritērijiem ir maksāšanas disciplīna, tādejādi tās paaugstinājums tagad sniedz vairākas priekšrocības daudz vairāk mājām startēt šajā programmā. "Altum" atbalsta programma māju energoefektivitātes paaugstināšanai sedz līdz 49% no kopējām energoefektivitātes paaugstināšanas izmaksām." 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti