Rīgas lidostā pēc taksometru licences ieviešanas situācija uzlabojusies, bet nav ideāla

Pagājuši vairāki mēneši, kopš lidostā Rīga ieviesta jauna kārtība taksometru pārvadātājiem, kuriem nepieciešams saņemt licenci, ja viņi vēlas strādāt speciālajā zonā pie atlidošanas termināļa.

Latvijas Radio novēroja, ka darba dienas priekšpusdienā darba ritms ir samērā rāms – pasažierus gan pie galvenajām ieejas durvīm, gan tā dēvētajā „zelta kilometrā”, kur strādāt drīkst tikai tie taksometri, kuriem ir licence, gaida vien aptuveni desmit pārvadātāji.

“Yandex” taksometra šoferis Deniss pastāstīja, ka brauciens no lidostas “līdz centram būs astoņi eiro, līdz Brīvības ielai nr.100 – desmit eiro un tā tālāk.”

Rīgas lidostā pēc taksometru licences ieviešanas situācija uzlabojusies, bet nav ideālaLinda Zalāne

    Vērtējot situāciju pēc reformas, Deniss sprieda, ka “nekas nav mainījies, viss pa vecam”.

    “Baltic taxi” zīmola auto šoferis savukārt sprieda, ka „likumi kaut kādi ir, bet tie neizpildās. Tāpat nosacījums, ka mašīnām jāatbilst gadiem un jābūt trafaretām. Bet vai ir?”

    Taksometra šoferi, kuri nav saņēmuši licenci darbam lidostas teritorijā „stāv lielajā stāvvietā, kas paredzēta privātajām automašīnām. Viņi stāv zem autobusa pietura zīmes. Iet iekšā un uzbāzīgi piedāvā savu pakalpojumu, kas teorētiski ir likumā liegts. Ne lidostas administrācija, ne policija to īpaši neievēro. Paņem čemodānu ārzemniekam, aiznes un viss,” stāstīja šoferis.

    Rīgas plānošanas reģiona pārstāvis Edgars Rantiņš stāstīja, ka licences taksometriem darbam lidostā Rīga jāsaņem katru mēnesi no jauna un šobrīd tās ir vidēji 130-140 mašīnām, kas pieder trīs pārvadātāju apvienībām.

    Latvijas Radio noskaidroja, ka ar licencēto taksometru brauciens līdz Doma laukumam maksā jau 18, nevis 8 eiro, kā piedāvā taksometri, kurus var izsaukt ar aplikācijas palīdzību.

    Jautāts, kāpēc šāda cenu atšķirība, Edgars Rantiņš norādīja, ka  licencēto taksometru kompānijas “investē, izpilda prasības. Tam uzņēmuma nevajag izpildīt prasības un tā ir milzīga atšķirība”.

    “Vēl viņiem jāmaksā par katru transakciju bankai un kompānijai, kas viņiem licencē skaitītājus. Tie, man šķiet, ir desmit vai divdesmit centi par katru transakciju. Piemēram, tad viņi arī saka, ka varētu par braucienu prasīt 15 eiro. Bet tad jāmaksā arī lidostai par iebraukšanu, transakcijas, bankai. Vēl kādi maksājumi, un tad beigās sanāk tas cipars liels,” klāstīja Rantiņš.

    Latvijas Radio novēroja, ka lidostas iekštelpās, pie izejas durvīm, kas ved uz tā dēvēto zelta kilometru, daži vīrieši klusītēm garāmejošajiem cilvēkiem saka – “taksi, taksi ņe nado?”.

    Lidostas „Rīga” pārstāve Laura Karnīte atzina, ka kopumā pēc taksometru licencēšanas kārtības ieviešanas uzlabojumi ir jūtami.

    Pasažieru sūdzību skaits par negodprātīgiem taksometra pakalpojuma sniedzējiem ievērojami sarucis. Tomēr situācija vēl nav ideāla.

    “Tā galvenā problēma mums šobrīd ir tā, ka šie “melnie takši” jeb tie taksometra pakalpojuma sniedzēji, kuriem nav licences darbībai lidostas teritorijā, izmanto iespēju iebraukt lidostas P1 stāvvietā kā klienti un tad uzturēties termināļa atlidošanas zālēs un piedāvāt savus pakalpojumus. Jebšu citiem vārdiem - stāv pulks ar diezgan šaubīga izskata cilvēkiem, kuri saka – taksi, taksi nevajag,” sacīja Karnīte.

    Viņa teica, ka tas nav aizliegts normatīvajos aktos. Līdz ar to šobrīd lidostai ir ierobežota iespēja vērsties pret šādiem darboņiem.

    Vienīgi lidostas iekšējie kārtības noteikumi aizliedz bez atļaujas piedāvāt komercpakalpojumus.

    Lidostas drošības dienests regulāri aizrāda šiem cilvēkiem un izraida viņus no termināļa.

    “Mums nav tāda resursa, lai varētu 24/7 nodrošināt drošības dienesta darbinieka klātbūtni abās atlidošanas zālēs. Mums nav mehānisma, lai sodu piemērotu vai kaut kā vērstos pret šiem cilvēkiem, lai mazinātu viņiem vēlmi atgriezties,” norādīja lidostas pārstāve.

    Lai situāciju uzlabotu, lidosta Rīga izstrādā priekšlikumus, lai likumā iestrādātu normu, ka taksometra pakalpojuma sniedzējiem ir aizliegts tiešā veidā klientiem piedāvāt pakalpojumus.

    KONTEKSTS:

    Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem no 2019. gada 15. septembra starptautiskās lidostas “Rīga” teritorijā ar ierobežotu piekļuvi var strādāt tikai tie pārvadātāji un taksometru kompānijas, kas nodrošinās Autopārvadājumu likumā noteiktās prasības un kuriem būs izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi. Šīs kartītes izsniedz Rīgas plānošanas reģions. 

    Lai saņemtu speciālās licences kartītes, pārvadātājam vai pārvadātāju apvienībai ir jāapliecina spēja nodrošināt pakalpojumu visā lidostas darba laikā, apkalpot personas ar invaliditāti, kā arī nodrošināt taksometrus ar 5 - 8 pasažieru sēdvietām un bērnu sēdeklīšiem. Tāpat noteikts ierobežojums autotransporta līdzekļa vecumam – tas nedrīkst pārsniegt piecus gadus.   

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti