Rīgas brīvosta akceptē līgumu ar RCT; Krievu salas projekts vairs neesot apdraudēts

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Simtiem miljonu eiro vērtais Krievu salas projekts, ko līdzfinansē no Eiropas Kohēzijas fonda, vairs nav apdraudēts. Ar šādu paziņojumu pēc Rīgas brīvostas valdes sēdes, kurā akceptēts līgums ar stividorkompāniju ”Rīgas Centrālais termināls” (RCT), klajā nāca brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks. 

Gada pēdējā darba dienā Rīgas brīvostas valde apstiprinājusi līguma projektu ar stivdorkompāniju ”Rīgas Centrālais termināls”. Akceptēts arī rīcības plāns, kas noteic konkrētus termiņus, kad kompānijai jāpārceļas uz Krievu salu.

Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks pēc brīvostas valdes sēdes sacīja, ka tagad vairs nav pamata bažām par to, ka Krievu salas projekts, kam paredzēts Eiropas Kohēzijas fonda līdzfinansējums 77 miljonu eiro apmērā, varētu tikt apdraudēts.

”Pārvarētas visas tās domstarpības un visi šķēršļi, kas bija saistīti ar šo pārcelšanos un privāto investīciju ieguldīšanu Krievu salā,” sacīja Ameriks.

„Tātad – līgums ir akceptēts un attiecīgi mums ir pilnīgi skaidri gan šie pārcelšanās termiņi. Mēs šodien valdē apstiprinājām arī rīcības plānu, kurš sevī ietver gan tos termiņus, kas saistīti ar ostas pienākumiem, un arī to, ko dara paši uzņēmēji. Līdz ar to es šodien varu teikt droši, ka Eiropas projekts nav apdraudēts, kas bija kā viens no tiem karstajiem kartupeļiem, par ko runāja, ka Krievu salas projekts varētu tikt apdraudēts,” skaidroja Ameriks.

Ameriks apgalvoja, ka privātajiem investoriem, tas ir, stividorkompānijām ”STREK” un ”Rīgas Centrālais termināls” Krievu salas infrastruktūras izveidē būs jāiegulda summa, kas salīdzināma ar publiskajām investīcijām, kas sasniegs teju 150 miljonus eiro.  Tomēr precīzu privāto investīciju apmēru Ameriks nevēlējās atklāt.

”Šīs summas ir vairāk nekā 100 miljonu eiro apmērā. Es runāju par abiem šiem termināliem – gan  ”STREK” un ”Rīgas Centrālais termināls”. Tā ir ļoti nopietna summa, kas ir salīdzināma ar to, ko mēs ieguldām no ostas un no Eiropas fondiem,” norādīja Ameriks.

„No vienas puses, ir šis valsts atbalsts, kas tiek sniegts uzņēmējdarbībai Krievu salā, no otras puses, ir šo uzņēmēju riski par to, kā varētu ģeopolitiski mainīties kravu struktūra vai kaut kas notikt. To neviens šodien nevar pateikt, vai pēc četriem gadiem šis Austrumu virziens būs tikpat spēcīgs vai būs mazāk spēcīgs,” klāstīja Ameriks.

Jau vēstīts, ka vēl pirms dažiem mēnešiem pastāvēja nopietnas bažas par Krievu salas projekta izgāšanos un Kohēzijas fonda līdzfinansējuma zaudēšanu. Rīgas brīvosta ilgstoši nespēja vienoties ar ”Rīgas Centrālo termināli” par tā pārcelšanos uz Krievu salu. Tādēļ šā gada septembra vidū valsts pārstāvji Rīgas brīvostas valdē rosināja ostas pārvaldnieka Leonīda Loginova atstādināšanu. Tomēr šis Loginova gāšanas mēģinājums cieta neveiksmi, jo pārvaldnieka pusē kārtējo reizi nostājās Rīgas domi pārstāvošie ostas valdes locekļi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti