Rīgas autoosta plāno remontus; lielākas pārmaiņas ienesīs «Rail Baltica» attīstība

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Uzņēmums «Rīgas starptautiskā autoosta» aizvadīto gadu noslēdzis ar gandrīz simt tūkstošu eiro peļņu, kas ir teju divas reizes mazāka par gadu iepriekš nopelnīto. Par gandrīz astoņiem procentiem pērn sarucis arī apkalpoto pasažieru skaits. Tikmēr autoostā ienākošo un izejošo reisu skaits rāda augošu tendenci, un par lieliem attīstības plāniem runā arī Rīgas autoostas vadība. Tie gan būs īstenojami līdz ar jaunās dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» izbūvi un Rīgas stacijas pārveidi, kopā ar autoostu veidojot vienotu multimodālu satiksmes mezglu.

Kā liecina šonedēļ akcionāru kopsapulcē apstiprinātais «Rīgas starptautiskās autoostas» gada pārskats, Rīgas autoosta arvien ir lielākais pasažieru pārvadājumu ar autobusiem punkts Baltijā. Kopš janvāra gandrīz puse uzņēmuma akciju pieder ne vairs tieši Rīgas domes uzņēmumam «Rīgas satiksme», bet gan tās meitaskompānijai «Rīgas acs». Pērn autoosta apgrozījusi divarpus miljonus eiro, nepilnus simt tūkstošus paturot peļņā.

Ik dienu autoostā tiek apkalpots 420 reisu, pērn autoostas pakalpojumus izmantojuši vairāk nekā divi miljoni pasažieru, kas ir par 7,6 procentiem mazāk nekā gadu iepriekš. Tikmēr nupat autoosta noslēgusi līgumus ar jauniem starptautiskajiem pārvadātājiem, un reisu skaits ik gadu aug par trim tūkstošiem.

"Mūsu ieceres lielā mērā skar "Rail Baltica" projekts. No "Rail Baltica" puses šogad plānots izveidot metu konkursu. Gada beigās varētu būt zināma tā vīzija, kā attīstīsies šis projekts.Globāli mēs kā autoosta iekļaujamies šajā multimodālajā transporta mezglā, ko sauc par Rīgas Dzelzceļa staciju, bet pamatā paliekam šajā pašā teritorijā. Paralēli tiek veidota zem dzelzceļa stacijas vēl autobusu apkalpošanas vieta," attīstības plānus ieskicē autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule.

Šonedēļ darbu sākusi Satiksmes ministrijas izveidotā darba grupa, kuras uzdevums būs izstrādāt nosacījumus metu konkursam par to, kā «Rail Baltica» satiksmes mezglam Rīgā izskatīties. Paredzams, ka autoosta varētu iegūt daļu teritorijas zem pašreizējā dzelzceļa uzbēruma, atsedzot skatu uz Vecrīgu un paplašinot autoostas teritoriju. Līdz reāliem darbiem gan tas nozīmē gaidīt vēl trīs četrus gadus, tādēļ pagaidām ap 150 tūkstošiem eiro gadā autoosta iegulda mazākos remontos.

"Šogad plānots veikt remontus daļā ēkas. Tā ir daļa, kas robežojas ar kanālu," turpina Gromule. "Mēs esam saņēmuši pietiekami daudz kritiku, ka pati kanālmala ir neglīta. Kanālmalas galerija tiks remontēta vasaras otrā pusē. Vasarā mēs gribētu saglabāt pasažieru plūsmu, jo ir svarīgi, lai cilvēkiem būtu ērti pieiet autoostai. Šobrīd notiek projektēšana. Tātad plānojam atjaunot to daļu, kas robežojas ar kanālmalu, un arī vēsturisko kafejnīcu plānojam atjaunot."

Tā kā visu ienākošo reisu pasažieri remontdarbu laikā ies caur autoostas centrālo daļu, tuvējā puķudobe tikšot pārveidota par ietvi, bet ēkai atvērs papildu durvis. Plānots pilnveidot informatīvās sistēmas, uzlikt papildu ekrānus un uzlabot «Rīgas satiksmes» klientu apkalpošanas telpas. Līdz ar remontdarbiem domāšot arī, kā pastiprināt pasažieru drošību.

Ar Valsts policiju sadarbība šajā ziņā pagaidām nevedas, atzīst autoostas valdes priekšsēdētājas vietnieks Jānis Briedītis. Tāpēc autoosta prātojot, kā drošības situācijas pastiprināšanai vairāk izmantot jau esošās videonovērošanas, pasažieru, reisu un transporta plūsmas uzskaites sistēmas.

Tikmēr ne tik liels optimisms par attīstību dzirdams Rīgas autoostas padomes priekšsēdētājas Vitas Jermolovičas teiktajā. Viņa norāda, ka akcionāri arvien ir neziņā, vai autoostai maz ļaus palikt Rīgas centrā.

«Rīgas starptautiskā autoosta» apsaimnieko arī Jelgavas autoostu, kur pērn apkalpoja 212 tūkstošus pasažieru. Jelgava pie dzelzceļa stacijas plānojusi izveidot jaunu autoostu, un Rīgas uzņēmums attīstības stratēģijā kā mērķi ierakstījis arī piedalīšanos konkursā uz pārceltās autoostas apsaimniekošanas tiesībām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti