Rīgas attēls galda spēlē «Monopols» var piesaistīt pilsētai vairāk tūristus

Rīgas rātslaukums un Doma baznīca tiks attēloti galda spēles "Monopols" jaunajā izdevumā. "Monopols" ir galda spēle, kurā dalībnieki savstarpēji tirgojas ar īpašumiem. Tās mērķis ir kļūt pēc iespējas bagātākam. Pirkums Rīgā būs viens no trim dārgākajiem. Tieši cilvēki interneta balsojumā izlēma, kuras 22 no 80 pasaules pilsētām viņi vēlas redzēt šajā spēlē. 

Gan projekta "Help Riga", kas organizēja balsu vākšanu Latvijā, gan Rīgas tūrisma attīstības biroja "Live Riga" vadība redz iespēju piesaistīt pilsētai jaunus viesus līdz ar Rīgas simbolikas attēlošanu kādā no dārgākajiem lauciņiem. Arī tūrisma un mārketinga eksperti atzīmē, ka pašlaik pilsētai tas ir būtiski, jo samazinās Krievijas tūristu skaits. Atrašanās "Monopola" spēlē raisīs interesi par Rīgu arī citās valstīs.

Monopola ražotājs „Hasbro” plāno izdot jaunu populārās galda spēles Monopols versiju, kur īpašumu vietā attēlos pasaules iecienītākās pilsētas. Rīga ir iekļuvusi top trijniekā, ko noteicis interneta balsojums. Atrašanās pašā dārgākajā vai vienā no dārgākajiem spēles lauciņiem ir gods, - tā stāsta balsu organizēšanas projekta Help Riga vadītājs Jānis Jasenovičs.

"Galda spēle "Monopols" – tā ir populārākā galda spēle pasaulē. Pa šiem 80 gadiem viņu ir spēlējuši biljoniem cilvēku. Līdz ar to, ja Rīga būs uz "Monopola" dārgākā lauciņa, tad jebkurš pasaules iedzīvotājs, kurš spēlēs galda spēli "Monopols", viņš gribēs nopirkt Rīgu. Tā ir Rīgai unikāla reklāma," norāda Jasenovičs.

Interneta balsojums ilga divas nedēļas un tā laikā Rīga atradās labāko sešiniekā, apsteidzot tādas pasaules metropoles kā Ņujorka, Madride, Maskava un citas. Bez Rīgas top trijniekā ir arī Lima un Honkonga. Help Riga projekta vadītājs ir pārliecināts, ka iekļūšana spēlē sekmēs tūrisma attīstību galvaspilsētā. Turpina Jasenovičs:

"Jo biežāk Rīga un Latvija parādās pasaules mēroga notikumos, jo tas mums ir labāk. Tiek popularizēts Rīgas un Latvijas vārds. Būs lielāka interese no tūrisma viedokļa, cilvēki vēlēsies apskatīties, kas šeit notiek, kāpēc mazā Rīga ir apsteigusi citas lielpilsētas?"

Pirms septiņiem gadiem izdeva iepriekšējo spēles izdevumu, tur Rīgai bijis otrs dārgākais lauciņš aiz Monreālas. Rīgas tūrisma attīstības birojā "Live Riga" informē, ka šo gadu laikā tūristu skaits galvaspilsētā pieaudzis četrkārtīgi. Pieaugumu gan nevarot izskaidrot tikai ar spēli Monopols, kas, protams, varētu būt viens no iemesliem. "Live Riga" vadītāja Vita Jermoloviča stāsta, ka Rīgas esamība uz populārās galda spēles nes pilsētas vārdu vairāk nekā 50 valstīs, kas tūrisma nozarē ir ļoti svarīgi.

"Es domāju, ka tā ir laba reklāma mūsu skaistajai pilsētai," uzskata Jermoloviča. "Labā ziņa ir tā, ka mēs tur esam starp daudzām pasaules metropolēm, kā Ņujorka, Parīze un Roma. Ir ļoti, ļoti svarīgi, lai Rīga ierindotos starp šīm atpazīstamajām pilsētām, ar to mēs veicinām tūrismu. Rīgai ir bijis arī Eiropas viedās pilsētas tituls, - tas jau arī ir ļoti svarīgi."

Tikmēr tūrisma un mārketinga pētniece un lektore Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātē Aija Vanderšteina uzsver – ir jāņem vērā, ka visvairāk par Rīgu balso tieši paši rīdzinieki, ne ārvalstu tūristi.

"Protams, ir jāsaprot, ka lielākā daļa no tiem, kas balso par Rīgu "Monopolā", - tie ir vietējie iedzīvotāji. Tas arī ir ļoti labi, jo mūsdienās, pateicoties tehnoloģijām, katram ir iespējams kļūt par tādu valsts tēla popularizētāju," skaidro Vanderšteina.

Spēle "Monopols" un tūrisms pašlaik Latvijai ir ļoti svarīgi, secina tūrisma un mārketinga pētniece. Pēdējos gados samazinās Krievijas tūristu skaits, nav arī iemesls domāt, ka tūristu skaits pēkšņi pieaugtu. Tāpēc Rīgas attēla kartiņas atrašanās starptautiskā spēlē varētu piesaistīt Rīgai tūristus no citām valstīm. Turpina Vanderšteina:

"Pašlaik ir izaicinājumi saistībā ar Krievijas tirgu, jo Krievijas tirgus bija atrisinājis sezonalitātes problēmu. Mums ziemā bija daudz krievu tūristi, bet tagad šis skaits krītas. Tagad ir izaicinājums, vai mēs spēsim pietiekami piesaistīt no citiem mērķatirgiem. Paskatoties 2014.gada statistiku, izskatās, ka esam spējuši kompensēt šo krievu tūristu krītošo skaitu. 2015.gads noteikti būs švakāks."

Rīga būs uz viena no trim dārgākajiem spēles lauciņiem, tātad nepamanīta nepaliks. Balsojums par to, kuras pilsētas cilvēki vēlas redzēt uz spēles, ir noslēdzies, bet rezultāti būs publiskoti vien 19.martā, kad populārajai galda spēlei apritēs 80 gadi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti