Rīga tuvākajos gados plāno mainīt sabiedriskā transporta biļešu sistēmu; pasažieriem tā būšot vienkāršāka

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Līdz ar izmaiņām sabiedriskā transporta cenu politikā, kas gaidāmas no jaunā gada, Rīga tuvāko gadu laikā plāno mainīt biļešu tehnoloģisko risinājumu. Pasažieriem sistēmu prognozē elastīgāku un vienkāršāku. Lai gan ar ilggadējā mēra Nila Ušakova ("Saskaņa") patriekšanu uzturēt biļešu sistēmu tagad ir 10 reizes lētāk, domē norādīja, ka sistēma jau ir novecojusi.

Rīga tuvākajos gados plāno mainīt sabiedriskā transporta biļešu sistēmu; pasažieriem tā būšot vienkāršāka
00:00 / 03:17
Lejuplādēt

Galvaspilsētā sabiedriskā transporta biļešu sistēmu daudzus gadus apkalpoja "Rīgas satiksmes" meitas uzņēmums "Rīgas karte", kas daudzkārt saņēmis asus pārmetumus. Valsts kontrole  pirms vairāk nekā septiņiem gadiem lēsa, ka gandrīz pat piektdaļa no vienas biļetes cenas ir nepamatota. E-talonu sistēmas uzturēšana pirms dažiem gadiem maksāja 22 miljonus eiro gadā, un tas bija daudzkārt vairāk nekā Tallinā un Viļņā. Pēc bijušā mēra Ušakova atstādināšanas uzturēt sistēmu kļuva krietni lētāk – šogad tai paredzēts veltīt nedaudz virs diviem miljoniem eiro. Tas panākts, atsakoties no uzņēmuma "Rīgas karte" pakalpojumiem, sistēmu uzturot "Rīgas satiksmei". Lai gan tā tagad ir sakārtota, iekārtas jau ir novecojušas, sacīja vicemērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība").

""Rīgas satiksme" pirktu tādu pašu sistēmu, kā ir Tallinā vai Londonā. [Tā ir] mākonī bāzēta informācijas pieeja. Tas nozīmē, ka informācija par katru pasažieri glabājas kaut kur internetā, un ir pilnīgi vienalga, kādā veidā tu pie tā mākoņa piekļūsti – var piekļūt ar bankas karti, ar savu ID karti, mobilo telefonu. Šobrīd e-talonu sistēma ir tāda, ka visa informācija glabājas tajā kartē un, ja tu to pazaudē, tad tev jāiet taisīt jauna. Savukārt, ja ir mākonī bāzētā sistēma, tad tu tikai ar pāris klikšķiem uzspied un viss ir izmainījies," skaidroja Ķirsis.

Paredzēts, ka jaunās sistēmas uzturēšanas cena būtiski nemainīsies. Taču, lai jauno kārtību ieviestu, domei vispirms jāsagaida Finanšu ministrijas akcepts biļešu iekārtas nereģistrēt kā kases aparātus, skaidroja Ķirsis, norādot, ka tāda kārtība ir "Pasažieru vilcienam". Pretējā gadījumā jaunā sistēma pašvaldībai izmaksāšot pārāk dārgi.

Ja viss noritēs raiti, kārtība varētu būt spēkā 2025. gadā, norādīja "Rīgas satiksmē", atzīmējot, ka pasažieriem to lietot būs ērtāk.

"Tas var padarīt šo pakalpojumu vienkāršāku tiem pasažieriem, kuriem šobrīd, piemēram, ir jāiegriežas kādā tirdzniecības punktā un obligāti jānopērk tas papīra gabaliņš vai plastikāta kartīte," klāstīja uzņēmuma vadītāja Džineta Innusa.

"Rīgas satiksmes" darbība pēdējos gados ir radikāli mainījusies uz labo pusi. Un tas ir, pateicoties profesionālai uzņēmuma vadībai un caurskatāmai informācijai. Tā secinājis Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta vadītājs Latvijā Andris Grafs.

""Rīgas satiksmē" šie visi priekšnosacījumi ir ieviesti, un tagad mēs sākam baudīt tos augļus, kas atainojas gan uzņēmuma finansēs, gan uzņēmuma reputācijā, jo, piemēram, "Rīgas satiksmes" vadība tiek aicināta kaut vai uz dažādiem pasākumiem, konferencēm, diskusijām. Tas pilnīgi nebūtu iedomājams pirms vairākiem gadiem, ka kaut kas tāds varētu notikt," teica Grafs.

Racionāla darbība un mērķtiecīgas izmaiņas novērojamas arī citos pašvaldības uzņēmumos, secinājis Grafs, atzīmējot, ka tie darbojas atklāti, turklāt lielajos uzņēmumos padomes locekļi ir neatkarīgi, un tas mazina riskus par vienpersoniskiem lēmumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti