Rīgā ierodas pirmais konteinervilciens no Ķīnas pilsētas Siaņas

Rīgas ostā naktī uz piektdienu, 16. novembri, ieradās pirmais konteinervilciena sastāvs no Ķīnas pilsētas Siaņas. Tas vienlaikus ir 1000. konteinervilciens, kas nosūtīts no Siaņas Starptautiskā tirdzniecības un loģistikas parka, un pirmais šī vilciena sastāvs, kas vests kravas ekspresvilciena maršrutā Minska-Rīga, informēja “Latvijas Dzelzceļš”.

Vilciens uz Rīgu nosūtīts divus mēnešus pēc tam, kad Ķīnā VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš parakstīja stratēģiskās sadarbības līgumu ar Siaņas Starptautisko tirdzniecības un loģistikas parku. Tālāko ceļu konteineri turpinās pa jūru uz Vācijas un Somijas ostām.

Siaņas vilciena ierašanās Rīgā sakrīt ar brīdi, kad Rīgas ostā nosūtīšanai uz Ķīnu saņemti vairāk nekā 260 konteineri no Roterdamas ostas. Tādējādi piektdien ostas teritorijā pirmo reizi notiek abpusēja kravas vilcienu apmaiņa, izkraujot no Siaņas saņemtos un vienlaikus uzkraujot uz Ķīnu transportējamos konteinerus.

Arī šie konteineri uz Ķīnu tiek vesti, izmantojot Minska-Rīga ekspresvilciena maršrutu, kura operators ir LDz meitas uzņēmums "LDz Loģistika" un kas pierādījis sevi kā efektīvs, optimāli izplānots maršruts, ļaujot nodrošināt ātru un maksimāli vienkāršu kravu apstrādes procesu.

KONTEKSTS:

"Latvijas dzelzceļš" meitassabiedrība SIA "LDz Loģistika"  1.oktobrī Baltkrievijā parakstīja vēsturisku sadarbības līgumu ar "China Merchants CHN BLR Kommerčeskaja i Logističeskaja Kompanija", kas ir vadošo Ķīnas investoru pārstāvniecība Baltkrievijā topošajā industriālajā parkā "Lielais akmens". 

Ķīna kopā ar Baltkrieviju attīsta industriālo zonu "Lielais akmens" Minskas pievārtē. Tas ir lielākais projekts reģionā, un "Lielais akmens" top teritorijā, kas ir līdzvērtīga teju pusei no Baltkrievijas galvaspilsētas teritorijas. Baltkrievijas valdība cer, ka industriālais parks kļūs par nozīmīgu ienākumu avotu. Tas nodrošinās transporta un tirdzniecības pakalpojumus starp Ķīnu un Baltkrieviju un nogādās kravas Eiropas Savienībā.

Šovasar Baltkrievijas ārlietu ministrs apmeklēja Rīgu, lai runātu par kravu tranzītu caur Latvijas ostām. Latvijas premjers Māris Kučinskis (Zaļo un Zemnieku savienība) iepriekš apliecināja, ka Latvijas ostas ir atvērtas Baltkrievijas uzņēmējiem. Latvijas tranzīta bizness no šīs sadarbības iegūtu trūkstošās kravas. Uz kravām no Baltkrievijā topošā Ķīnas industriālā parka «Lielais akmens» cerīgi raugās daudzi uzņēmumi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt