Rīga attīsta jahtu ostas; Jūrmala neiztīrītās Lielupes dēļ paliek bez tūristiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Rīgas ostā pašlaik darbojas piecas jahtu ostas abos Daugavas krastos. Un Rīgas osta ir vienīgā, kur var ienākt jebkura izmēra jahtas bez garuma, augstuma un iegrimes ierobežojumiem. Tomēr ar jahtām atceļojušos tūristus Rīga neuzskaita, tāpēc nav zināms, kādu labumu sniedz jahtu ostu attīstība. Savukārt Jūrmalā, kas izšķīrusies šogad netīrīt Lielupes grīvu, kārtīgas tūristu jahtas ienākt nevar nemaz.

Rīga attīsta jahtu ostas; Jūrmala neiztīrītās Lielupes dēļ paliek bez tūristiem
00:00 / 04:38
Lejuplādēt

Rīgas ostas akvatorijā jahtām un atpūtas peldlīdzekļiem faktiski nekādu ierobežojumu nav. Nupat Rīgas brīvostas pārvalde izplatīja reklāmvēsti, kurā dižojas ar jahtu ostu infrastruktūras attīstīšanas pasākumiem, kam piesaistīta Eiropas nauda. Jāatzīst, ka paši jahtu īpašnieki tādus ieguldījumus, protams, novērtē.

Piemēram, Andrejs Buls ir Sporta burāšanas centra izveidotājs un burātāju biedrības vadītājs. Viņš lepojas ar starptautiskām uzslavām un nodomu pēc sešiem gadiem Rīgā rīkot Eiropas čempionātu. Gan gatavojoties tam, gan burātāju piesaistīšanai ikdienā pašlaik īsteno Eiropas atbalstītu projektu, kurā ceļ administratīvo ēku, plāno papildu piestātnes elektrības pieslēgumiem, tualetes un dušas.

Buls stāstīja: "Mūsu jahtu klubs attīstās. Palielinām mūsu kapacitāti jahtklubam. Par kādiem 35% spēsim uzņemt vairāk peldlīdzekļus – līdz 40, vairāk. Tas kopumā varētu būt kādi 140-150 peldlīdzekļi vienlaicīgi jahtklubā. Kā jau katru gadu, tā ir tradīcija – Rīgas kausa regate augustā, kas sasaistīta ar Rīgas svētkiem."

Vaicāts, vai novērojis interesi no peldlīdzekļu īpašniekiem doties kā tūristiem uz Rīgu, viņš atbildēja, ka interese ir un pēc kovida pandēmijas pīķa tūristi ir sasparojušies.

Cik daudz tūristu izdodas piesaistīt ar piecām jahtu ostām, Rīgai datu nav. Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs, politiķis Viesturs Zeps ("Latvijas attīstībai") par jahtu ostām runā kā jau priekšvēlēšanu laikā – brīvosta jahtu ostu attīstībā iesaistās, jo redz uzreiz vairākus ieguvumus, tas ir gan ieguldījums zaļā un veselīgā dzīvesveidā, gan veicina tūrismu un līdz ar to arī Rīgas un Latvijas atpazīstamību.

"Mēs tā neesam rēķinājuši, cik ienes tieši jahtu tūrisms, tāpēc, ka tas ir elitārs un ne katrs var atļauties braukt ar jahtām. Katrā ziņā ir svarīgi tas, ka viņiem, braucot uz Rīgu, šeit ir, kur piestāt. (..) Tāpēc arī no Rīgas brīvostas mēs stimulējam šo te mazo jahtu ostu attīstību," skaidroja Zeps.

No jahtu tūrisma stimulēšanas šogad atteikusies Jūrmala, kas izlēmusi pēc ziemas nepadziļināt Lielupes grīvu, tāpēc lielākās jahtas Jūrmalā nemaz netiek. Tā atzina Jūrmalas ostas pārvaldnieka pienākumu pildītājs Elvis Venters.

"Ja mēs runājam par ārvalstu tūristiem, tad atsevišķu šādu ārvalstu viesu laivas ostā ir bijušas, skaits, protams, nav liels. Iepriekšējās sezonās, kad osta bija pieejamāka Lielupes grīvas kuģojamības dēļ, tad sezonā aptuveni tas bija 50, 60 viesu laivas, ko mēs uzskaitījām. Šobrīd noteikti tas skaits būs mazāks," atzīmēja Venters.

Ar Jūrmalas domes dotācijām Lielupes iztīrīšanai šoreiz nepietika, turklāt ziemā sanesto smilšu smēlēju skaits ir ierobežots, rakt varētu sākt tikai vasaras beigās, kad noslēdzas arī kuģošanas sezona. Nākamsezon gan Lielupi atkal tīrīšot, bet Jūrmalas plāni nav koncentrēti ārējo tūristu piesaistei, atzina Venters.

Viņš norādīja: "ir jāsaprot tā Jūrmalas ostas specifika. Mēs praktiski neesam tāda osta kā citas, jo mums nav nekāda darbība ar kādām kravām vai pasažieriem, vai kādām citām lietām. Tātad praktiski mēs esam neliela jahtu osta. Lielupē, protams, ir arī citi jahtu klubi, kuros arī bāzējas gan jahtas, gan motorlīdzekļi citādāki. Bet, ja turpinātu šādu sistēmu, kad [notiek] ikgadēja tīrīšana, tad tie ienākumi neveidojas un nevarētu arī nekādā veidā veidoties, lai tie būtu pietiekami. Mēs atgriežamies pie iepriekšējās ieceres, ka tā varētu būt kāda mola būvniecība."

Pašlaik vērojams, ka dažādās ostās Latvijā vairāk attīstās burāšanas apmācības vietējiem cilvēkiem, nevis jahtu tūrisma piesaistīšana.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti