Rīdzinieki gatavojas cenu kāpumam, RS apkalpošanas centros izveidojušās rindas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

No 1.februāra maksa par braukšanu ”Rīgas Satiksmes” (RS) autobusos, trolejbusos un tramvajos pieaugs teju divkārt. Gatavojoties cenu kāpumam, rīdzinieki un Rīgā strādājošie steidz iepirkt e-talonus vēl par veco cenu. Piektdien kļuva zināms, ka janvārī ”Rīgas Satiksmes” ieņēmumi no e-talonu pārdošanas pieauguši par vismaz 460 tūkstošiem eiro.

Pelēcīgajā sestdienas, 31.janvāra rītā pie ”Rīgas Satiksmes” klientu apkalpošanas centra Spīķeru ielā rindā uz ielas stāv aptuveni 30 cilvēki. Viņi nīgri lēš, ka rindā būs jāpavada vismaz stundu. Strādājošā pensionāre Aina Šarakova neslēpj, ka ieradusies nokārtot formalitātes, lai pēc 1.februāra, kad pieaug cena par braukšanu ”Rīgas Satiksmes” transportlīdzekļos, varētu braukt par puscenu:

"Pensionāriem, kas strādā, ir puscena. Tagad, kad padārdzināja biļetes, mums ir ērti kā pensionāriem un strādājošajiem, dabūt lētāk.”

Pie centrā esošajiem e-talonu tirdzniecības automātiem rindas nemana. Tomēr Rīgas centrā esošā ”Narvessen” pārdevēja Vera atzīst, ka kopš dienas, kad tika paziņots par biļešu cenu celšanu, klientu plūsma ievērojami pieaugusi.

”Ļoti daudz cilvēki nāk un neviens nesaprot, kas notiek, jo avīzes raksta vienas lietas, televīzijā stāsta ko citu, un cilvēki ir šokā par visu, kas notiek. No tās dienas, kad pateica, ka mainīsies cenas, arī palielinājās cilvēku plūsma.”

Pārdevēja novērojusi, ka pēdējo nedēļu laikā ļaudis ļoti aktīvi iegādājas e-talonus vēl par veco cenu – 60 centiem par braucienu. No svētdienas, 1.februāra maksa par braucienu pieaugs līdz vienam eiro un 15 centiem par braucienu, bet par veco cenu iegādātās biļetes varēs izmantot līdz 2.martam.

”Visi cilvēki jau sarunā tā, ka viņi pērk uzreiz trīs vai četrus e-talonus ar lielāko braucienu skaitu – divdesmit, un pīkstinās uzreiz visus, lai visi strādātu. Jau ir kaut kādas idejas, lai visu to pārdzīvotu,” stāsta pārdevēja Vera.

Turpat netālu atrodas vēl viens ”Narvessen” veikals. Tur strādājošā pārdevēja ierakstā runāt nevēlas, taču pēdējās dienās notiekošo sauc par īstu ažiotāžu. Pārdevējiem nākoties atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem par jauno braukšanas maksu, gaidāmajām atlaidēm un to, cik ilgi varēs izmantot vēl par veco cenu nopirktos e-talonus. Tomēr oficiāls skaidrojums esot saņemts vien piektdienas pēcpusdienā. Līdz tam pārdevēji zinājuši stāstīt vien to, kas lasāms masu medijos.

Īpaši sāpīgi braukšanas maksas kāpumu izjutīs tie rīdzinieki, kam, lai nokļūtu galamērķī, ikdienas nākas izmantot vairākus transportlīdzekļus. ”Rīgas Satiksmes” runasvīrs Viktors Zaķis teic, ka pagaidām netiek plānota kādu maršrutu apvienošana vai to pārplānošana:

”Redziet, viss, ko jūs tagad prasāt, ir naudas jautājums. Visu var izdarīt, tikai atkal ir jautājums, kurš un kādā veidā to kompensēs un maksās. Var izdarīt jebkādus caurbraucošos maršrutus un tā tālāk, bet no tā jau izmaksas nesamazinās. No tā arī ieņēmumi nepalielinās. Šī biļešu sistēma ir veidota tieši tāda, lai nosegtu tos izdevumus, kas veidojas, jo dome var dotēt to, ko tā var dotēt, valsts var dotēt to, ko tā var dotēt, bet pakalpojums no tā lētāks nepaliek. Degviela no tā mazāk nepatērējās, transportlīdzeklis mazāk nelūzt un elektrība mazāk nepatērējās. Mēs visu laiku kaut ko pārplānojam un ieviešam, to mēs visu laiku ziņojam, bet cerēt uz kaut kādām krasām izmaiņām, es domāju, ka laikam nē,” skaidro RS pārstāvis Zaķis.

Jau vēstīts, ka galvaspilsētas pašvaldība straujo braukšanas maksas palielināšanu aizbildina ar valsts dotāciju neesamību un apgalvo, ka līdzšinējā maksa – 60 centi par braucienu nav segusi pašizmaksu. Tikmēr Valsts kontrole (VK) turpina uzstāt, ka ”Rīgas Satiksmes” aprēķinātā pašizmaksa nav pamatota.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti