Rīta intervija

Ināra Mūrniece: Levitam dotais uzticības mandāts ir ļoti stiprs

Rīta intervija

Ramona Petraviča: Institūcijas nav ieinteresētas bērnus atdot audžuģimenēm

Reklāmas asociācija: Ierobežojumi reklamēt alkoholu būtiski ietekmēs pašus medijus

Reklāmas asociācijas: Ierobežojumi reklamēt alkoholu mazinās mediju ienākumus par 2 miljoniem eiro

Veselības ministrijas rosinātie jaunie ierobežojumi alkoholisko dzērienu reklamēšanai mazinās mediju ienākumus par gandrīz diviem miljoniem eiro, intervijā Latvijas Radio norādīja Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

Liepiņa sacīja, ka jau pašlaik ir virkne ierobežojumu attiecībā uz alkoholisko dzērienu reklāmām – nedrīkst reklamēt stipro alkoholu radio un televīzijā.

“Mums alkohola reklāma televīzijā un radio ir aizliegta kopš 1998.gada. Un patēriņš stiprā alkohola pozīcijā visu laiku palielinās. Līdz ar to varam izdarīt secinājumu, ka tiešā veidā reklāma neatstāj ietekmi uz patēriņu,” norādīja Liepiņa.

Viņa arī uzsvēra, ka “nevajadzētu dzīvot ilūzijā, ka cilvēki pārtrauks lietot alkoholu”.

Tāpat viņa mudināja vērtēt to, kādas sekas varētu atstāt Veselības ministrijas piedāvājums. Piemēram, varētu sarukt mediju ieņēmumus aptuveni par gandrīz diviem miljoniem eiro. Savukārt, ja medijiem būs zemāki ieņēmumi, tas ietekmēs saturu, kura dēļ auditorija kļūšot mazāka.

“Katrs sitiens pa mediju ienākumiem samazina iespēju veidot lokālu saturu. Jau šobrīd redzam tendences, ka interesanta satura meklējumos cilvēki patērē citus medijus un platformas. Skaidrs, ka cilvēkus interesē saturs. Jo mazāk naudas būs saturam, jo attiecīgi mūsu medijiem auditorijas kļūs mazākas,” sacīja Liepiņa.

KONTEKSTS:

Veselības ministrija izstrādājusi plānu alkoholisko dzērienu patēriņa mazināšanai. Ministrija iecerējusi aizliegt pilnīgi visu alkoholisko dzērienu reklāmu gan radio, gan televīzijā, gan internetā. Tāpat vēlas aizliegt alkoholisko dzērienu tirdzniecību degvielas uzpildes stacijās un arī mazināt pieļaujamo alkohola koncentrāciju asinīs visiem autovadītājiem no pašlaik atļautajām 0,5 promilēm līdz 0,2 promilēm.

Savukārt jūlija sākumā Saeima pieņēma lēmumu samazināt akcīzes nodokli tieši stiprajam alkoholam. Eksperti min, ka tas var veicināt tā patēriņu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti