«RB Rail»: «Rail Baltica» būvniecība ļaus sildīt Latvijas ekonomiku pēc Covid-19 krīzes

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

"Rail Baltica" trases būvniecība ļautu sildīt Latvijas ekonomiku pēc Covid-19 izraisītās krīzes beigām, intervijā Latvijas Radio sacīja Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail", kas izveidots "Rail Baltica" realizēšanai, valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna.

Viņš informēja, ka ir noslēgti pēdējie projektēšanas līgumi, kas nozīmējot, ka projektēšana sākta būtiskākajos objektos un visā Latvijas teritorijā. "Mūsu primārais mērķis ir pabeigt projektēšanas darbus, lai būvniecību varētu iesākt ātri, piemēram, objektiem Rīgā - Centrālstacijā un lidostā "Rīga" - projektēšanu pabeigt līdz gada beigām un būvdarbus galvaspilsētā varētu redzēt jau šogad," stāstīja Driksna.

Covid-19 izplatība projektēšanu neietekmē, jo process notiek attālināti. Tāpat sācies zemju atsavināšanas process. "Ar katru zemes īpašnieku tiek runāts individuāli. Īpašums tiek novērtēts pēc tirgus cenas," pauda Driksna.

Komentējot trīs Baltijas valstu sadarbību projekta īstenošanā, Driksna norādīja, ka atšķiras gan likumdošana, gan arī pieeja šiem jautājumiem. "Būtiski, ka valstis nav mainījušas apņemšanos realizēt projektu. Investīcijas būs būtiskas ne tikai cilvēku mobilitātei, bet arī Covid-19 ekonomisko seku mazināšanā," teica Driksna.

KONTEKSTS:

"Eiropas Dzelzceļa līnijas", "RB Rail" un Satiksmes ministrijas pārstāvji šā gada sākumā sākuši darbu, lai veiktu kandidātu atlasi konkursā par "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūvi starptautiskajā lidostā "Rīga".

Projekta īstenotāja Latvijā – SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" – izsludinātajā starptautiskajā konkursā saņemti 11 kandidātu pieteikumi. Kvalificēties "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecības darbu veikšanai starptautiskajā lidostā “Rīga” vēlas uzņēmumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Igaunijas, Turcijas un Austrijas.

Pērn 3. novembrī izsludinātais starptautiskais konkurss norisinās divos posmos. Pirmajā posmā notiek kandidātu atlase. Otrajā posmā – kandidātu iesniegto tehnisko un finanšu piedāvājumu izvērtēšana. 2020. gada beigās plānots noslēgt līgumu un 2021. gadā uzsākt  būvdarbus.

Šobrīd tiek lēsts, ka iepirkuma summa varētu būt 250 miljonu – 280 miljonu eiro robežās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti