Dienas notikumu apskats

Valstu pārstāvji un ES amatpersonas pulcējušies Vīnē, lai pievērstos notikumiem Lībijā

Dienas notikumu apskats

Krimā aizliedz tatāru deportācijas piemiņas pasākumu

Šovasar varētu būt zināms "Rail Baltica" maršruts Latvijā

«Rail Baltica» vajadzīgos īpašumus iecerēts atsavināt pēc tirgus cenas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Saistībā ar to nekustamo īpašumu atsavināšanu dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” būvniecībai tirgotājiem nebūtu pamats rēķināties ar būtisku papildu peļņu, jo īpašumu tiks atsavināti tikai par tirgus vērtību, norāda "Eiropas dzelzceļa līniju" attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna.

Eiropas platuma dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” būvniecībai nepieciešamo zemju atsavināšana sāksies jau nākamgad, prognozē par uzņēmumu atbildīgā uzņēmuma "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

“Katram ir individuālā pieeja, ir sarunas, kuru laikā cilvēkiem demonstrē, kāda vērtība viņu īpašumam. Tālāk nāk neatkarīgais vērtētājs, kurš novērtē, vai tas, ko cilvēks identificējis, atbilst patiesībai, vai valsts par to var maksāt,” skaidro Driksna.

Viņš piebilst, ka netiks maksāts par “sapņiem un idejām”: “Ja kāds ir izdomājis, ka šeit varētu būt sadarbība ar Franciju un audzētu vardes, kuras pelnītu miljonus, tad diemžēl tam nav faktiska pierādījuma, un to mēs nekompensējam.”

Īpašuma atsavināšana notiks pēc tirgus cenas.

Eiropas Dzelzceļa līniju attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna
00:00 / 00:45
Lejuplādēt

Šogad arī jau ir iecerēts izsludināt konkursus par tehnisko projektu izstrādi Rīgas dzelzceļa stacijas pārbūvei un jaunas stacijas izbūvei lidostā.  

Nākamajos sešos gados pirmās kārtas ietvaros “Rail Baltica” projekta attīstība būs galvenokārt saistīta ar plānošanas un projektēšanas darbiem, kā arī ar īpašumu atsavināšanu, kā arī dzelzceļa staciju būvniecību Rīgas centrālajā stacijā un "Lidostā Rīga".

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks un “Eiropas dzelzceļa līniju” valdes loceklis Dins Merirands norāda, ka pirmie projekta augļi būs redzami jau šī gada nogalē, kad noslēgsies metu konkursi topošajām stacijām Rīgā un lidostā. Līdz 2018.gadam paredzēta plānošana un projektēšana, bet meta konkursa rezultāti būs šī gada beigās.

Par projektu atbildīgais uzņēmums arī sola, ka iedzīvotājiem, kuru īpašumi atrodas topošā dzelzceļa tuvumā, skaidrība par to, vai “Rail Baltica” skars viņu īpašumu, būs jau vasarā. “Eiropas dzelzceļa līniju” projektu ieviešanas departamenta vadītājs Kaspars Vingris norādīja, ka šajā laikā dzelzceļa trases galīgo variantu ir plānots apstiprināt valdībā.  Tad būs zināma galīga karte, kurā visi citi varianti trases novietojumam būs dzēsti.

"Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai Eiropas Savienība piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa līnijas no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija (EK) varētu līdzfinansēt vairāk nekā 80% no kopējām projekta izmaksām.

Triju Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa iepriekš atzina, ka ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības sagatavošanas darbus Latvijā un Igaunijā plānots uzsākt 2018.gadā, bet reāla dzelzceļa līnijas izbūve varētu sākties 2019.-2020.gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti