CCS inženiertehniskie pakalpojumi iekļaus aktivitātes, kuru mērķis ir veiksmīga CCS apakšsistēmu ieviešana:
- projektēšanas un būvdarbu iepirkuma specifikāciju sagatavošana;
- palīdzība tehnisko piedāvājumu izvērtēšanas laikā;
- projektēšanas un būvdarbu uzraudzība;
- uzraudzība testēšanas un nodošanas ekspluatācijā laikā.
CCS apakšsistēmas "Rail Baltica" globālajam projektam ietver visas funkcijas, kas nepieciešamas "Rail Baltica" līnijas ekspluatācijai: satiksmes vadības sistēma, dzelzceļa centralizācijas un ETCS sistēmas, radiosakaru, datu pārraides/komunikācijas un elektriskās barošanas sistēmas, kā arī citas atbalsta sistēmas.
"CCS ir priekšnoteikums kvalitatīvai, efektīvai un drošai dzelzceļa infrastruktūrai gan pasažieru, gan kravas pārvadājumu vajadzībām.
Mūsu plāns ir nodrošināt vienotu un savietojamu CCS risinājumu visā 870 km garajā "Rail Baltica" trasē. Lai sekmīgi piepildītu šo inženiertehnisko izaicinājumu, mēs meklējam piegādātāju ar tehnisko pieredzi sarežģītu, savstarpēji savienotu un mūsdienīgu liela mēroga CCS risinājumu ieviešanā," norādīja "RB Rail" pagaidu tehniskais direktors Kaido Zimmermans.
Šī iepirkuma procedūra tiek organizēta divos posmos kā konkursa procedūra ar sarunām. Pieteikumu iesniegšanas termiņš pirmajam posmam ir 2020. gada 30. novembris.
KONTEKSTS:
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.