Konkursa pirmajā kārtā pieteikušies pretendenti no Latvijas, Spānijas, Francijas, Slovākijas, Itālijas un Dānijas.
"Eiropas Dzelzceļa līnijas" plāno izvēlēties labākos, ko savukārt jau aicinās detalizēti iesniegt tehniskos un finanšu piedāvājumus. Paredzēts, ka stacijas un sliežu ceļu projekta izstrāde izmaksās līdz 2,2 miljoniem eiro.
"Šīs komandas ir piecas - gan latviešu, gan Eiropas uzņēmumi, visai zināmi Eiropas uzņēmumi.
Un šobrīd mēs šos saņemtos piedāvājumus vērtēsim aptuveni divus mēnešus. Tad aptuveni aprīlī šos kvalificējušos pretendentus aicināsim uz nākamo kārtu, tas ir, sniegt tehnisko un finanšu piedāvājumu," klāstīja "Eiropas Dzelzceļa līniju" Projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris.
Viņš norādīja, ka projekts ir jāizstrādā 17 mēnešu laikā, līdz ar to būvprojekts varētu būt izstrādāts 2019.gada beigās.
Stacija lidostā un dzelzceļš no tās līdz Imantai būs viens no sarežģītākajiem «Rail Baltica» projektiem Latvijā. Lielākos izaicinājumus sagādās Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas, estakādes līdz Daugavai un jaunā tilta projektēšana. Šā darba veicējus varētu meklēt nākamgad.