«Rail Baltica» projekts apdraud arī 28 miljonus eiro vērto rūpnīcu Mārupē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

SIA "Polipaks NT" jaunais Baltijas reģionā modernākais iepakojuma ražošanas un noliktavu komplekss nu ir apdraudēts – dzelzceļa „Rail Baltica”  projekts var traucēt ražošanas procesu.

Rūpnīcas „Polipaks NT” būvniecībā ieguldīti 28 miljoni eiro, un tā plāno tuvākajā laikā sākt ražošanu. Taču blakus rūpnīcai, iespējams, ies „Rail Baltica” sliedes.

Rūpnīcas pārstāvji pret to kategoriski iebilst, jo elastīgas iepakojuma plēves ražošanas tehnoloģija esot tik smalka, ka tai var traucēt jebkuras vibrācijas, ko var radīt dzelzceļa būvēšana.  

„Jau ir uzstādītas unikālas iekārtas, kas maksā vairāk nekā astoņus miljonus eiro. Darbs kategoriski nav savienojams ar vibrācijām, kuras var parādīties plānotās dzelzceļa būvniecības dēļ blakus mūsu rūpnīcai. Mēs esam kategoriski pret,” sacīja rūpnīcas pārstāve Aija Jeļisejeva.  

Kopumā  apmēram pusotrs tūkstotis parakstu «pret» un krasi noraidoša attieksme sabiedriskajā apspriedē – tā var rezumēt 7. martu Mārupē, kur pustūkstotis iedzīvotāju pulcējās uz pirmo sanāksmi par plāniem novadā būvēt dzelzceļa līniju «Rail Baltica».

Mārupes novada dome 7. marta sabiedriskajai apspriedei par ātrgaitas dzelzceļa līniju bija rūpīgi gatavojusies. Jaunākajā pašvaldības izdevumā «Mārupes Vēstis» centrālajā vietā Mārupes karte un «Stop» zīme iezīmētā sliežu ceļa vidū. Trešdaļa oficioza veltīta dzelzceļa plānu kritikai. Tāpat tiek organizēta parakstu vākšana pret «Rail Baltica» Mārupē.

"Rail Baltica II" projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas "Aecom Ltd." 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs - 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma lieluma. "Rail Baltica II" projekts var pretendēt uz līdz pat 85% lielu ES līdzfinansējumu.

"Rail Baltica II" dzelzceļa līnijas posma kopējais garums ir 728 kilometri. Tostarp Lietuvā tas būs 264 kilometrus garš, Latvijā - 235, bet Igaunijā - 229 kilometrus garš, tomēr, tā kā šobrīd visās trijās Baltijas valstīs vēl tikai notiek izpēte par precīzu līnijas novietojumu, trases garums varētu tikt koriģēts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti