Dzelzceļa sistēmu elektroapgādes apakšsistēmas izstrādei plāno vairākus tehniski ekonomiskos pētījumus, lai sagatavotos energoapgādes sistēmu projektēšanas un būvniecības publiskajiem iepirkumiem. Vēlāk, uzsākot projekta īstenošanu, dzelzceļa sistēmu elektroapgādes inženieri darbosies, uzraugot projektēšanas un būvniecības procesu, koordinējot pārbaudes un nodošanu ekspluatācijā līdz defektu novēršanas perioda beigām.
Galvenās elektroapgādes apakšsistēmas projekta darbības jomas ietver šādas komponentes:
- augstsprieguma pārvades līnijas dzelzceļa vilces apakšstaciju pieslēgšanai pie publiskajiem augstsprieguma elektrotīkliem,
- dzelzceļa vilces apakšstacijas,
- gaisvadu kontakttīkla sistēma,
- enerģijas vadības komandu sistēma.
“Līdz ar šī līguma parakstīšanu mēs uzsākam darbu pie viena no vissarežģītākajiem dzelzceļa elektrifikācijas projektiem Eiropā. Standarta ātrgaitas vilcienu elektrifikācijas projektu garums mēdz sasniegt 300 kilometrus, kamēr “Rail Baltica” projekta ietvaros mēs nodrošināsim elektroapgādi 870 kilometru garai ātrgaitas dzelzceļa līnijai. “Rail Baltica” energoapgādes apakšsistēmas izstrāde vienotā veidā mums ļaus pilnībā nodrošināt drošības un savienojamības prasības, kā arī maksimāli izmantot visas mēroga ekonomijas sniegtās priekšrocības,” paziņojumā medijiem norādīja “RB Rail” Tehniskais direktors un valdes loceklis Marks Filipe el Bezs.
“Rail Baltica” projekta īstenotāji ir apsprieduši ātrgaitas vilciena līniju ietekmi uz vidi, īpaši domājot par enerģijas izmantošanu vilciena kustības nodrošināšanai. “Mēs lepojamies, ka esam apņēmušies izmantot 100% atjaunojamo enerģiju “Rail Baltica” ātrgaitas vilciena darbināšanai. Šis ir nozīmīgs solis, kas atbalsta mūsu mērķi – veidot “Rail Baltica” globālo projektu ar ilgtspējīgiem un videi draudzīgiem risinājumiem. Efektīva atjaunojamās enerģijas izmantošana, lai darbinātu “Rail Baltica” ātrgaitas vilcienus, ir galvenais elements, kas dzelzceļa transportu padara par videi draudzīgu un drošu alternatīvu ceļu un gaisa transportam Baltijas valstīs,” paziņojumā medijiem norādīja “RB Rail” Sistēmu un ekspluatācijas departamenta vadītājs Žans-Marks Bedmārs.