«Rail Baltica» projektā iecerēti 17 mobilitātes punkti Latvijas reģionos

Dzelzceļa infrastruktūras projektā "Rail Baltica" ir izsludināts iepirkums, lai izveidotu Latvijas reģionālos mobilitātes punktus. Būvdarbus sākot nākamā gada sākumā, kopumā plānots izveidot 17 pieturvietas. Savukārt Rīgas dome ir aicināta pieteikties Eiropas Savienības finansējumam teju 24 miljonu eiro apmērā. Tas palīdzēs galvaspilsētā pārbūvēt četrus objektus, kuri saistīti ar "Rail Baltica" atbalsta infrastruktūru. Vietvarā gan norāda – par šiem līdzekļiem plānots veikt tikai pašu minimumu, bet citiem infrastruktūras pārveides darbiem pilsētai būs nepieciešami vēl milzīgi ieguldījumi.

«Rail Baltica» projektā iecerēti 17 mobilitātes punkti Latvijas reģionosViktors Demidovs, LR1

Latvijā dzelzceļa infrastruktūras projekta "Rail Baltica" iecerēto darbu temps ir augsts. Tā atzīmē uzņēmuma "Eiropas dzelzceļa līnijas" vadītājs Kaspars Vingris. Viņš norāda, ka aktīvi būvdarbi norit gan "Starptautiskās lidostas "Rīga"" teritorijā, gan arī Rīgas Centrālās stacijas apkaimē, kur no ieplānotajiem dzelzceļa un inženierkomunikāciju darbiem jau ir paveikta ievērojami lielākā daļa. Turklāt pagājušajā mēnesī ir sākta pārvada būvniecība Lāčplēša ielā.

Vingris atzīmē, ka uzņēmums ir pievērsies arī Latvijas reģionālo mobilitātes punktu izstrādei. Lai to nodrošinātu, "Eiropas dzelzceļa līnijas" ir izsludinājušas iepirkumu. Pieturvietas plānots izveidot Vangažos, Skultē, Salacgrīvā, dažviet Rīgā, Bauskā un citās vietās.

Kopumā valstī iecerēti 17 mobilitātes punkti, kuros cilvēki varēs ērti pārsēsties no viena transporta veida uz citu.

Vingris skaidro: "Satiksies gan valsts un pašvaldību autobusi, gan privātās automašīnas, gan dažādi inovatīvie pārvietošanās līdzekļi, kā elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un citi mikromobilitātes rīki. Mobilitātes punkti neatradīsies apdzīvoto vietu pašā centrā. Tie radīs jaunas mobilitātes iespējas šo centru tuvumā un savienos vairākas apdzīvotas vietas, nevis tikai vienu centru."

Visos mobilitātes punktos būvdarbi sāksies nākamā gada sākumā, bet iecerēts tos pabeigt 2024. gadā. Vingris piebilst, ka darbu izmaksas būs zināmas pēc iepirkuma konkursa beigām, tāpēc šobrīd nav zināmi pat provizoriskie izdevumi.

Savukārt, lai galvaspilsētā realizētu "Rail Baltica" projektu, nepieciešams pārbūvēt ar to saistīto pilsētas infrastruktūru. Šim mērķim Rīgai ir pieejami nepilni 24 miljoni eiro no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, un tas ir 85% no kopējām paredzētajām izmaksām. Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Oksana Dumpe stāsta, ka aktīvs darbs noritēs pie četriem objektiem. Iecerēta Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 13. janvāra ielas un 11. novembra krastmalas krustojuma pārbūve. Plānots pārveidot gājēju kustību Gogoļa ielā, pārkārtot satiksmi Timoteja un Turgeņeva ielas rajonā, kā arī padarīt pieejamu kanālmalu, nojaucot tirdzniecības centru "Titāniks".

"Pilsētai būs nepieciešams veikt milzīgus ieguldījumus pilsētas infrastruktūrā. Šis ir tikai pats, pats minumus, ko mēs uzsāksim ar šiem dažiem projektiem. "Rail Baltica" pamattrases projekts neparedz veikt ieguldījumus pilsētas teritorijā ārpus šīs trases zonas," informē Dumpe.

Būvniecības darbus minētajās vietās paredzēts sākt nākamā gada otrā pusē, bet pirmie rezultāti sagaidāmi 2023. gadā. Taču Dumpe atzīst, ka ir virkne faktoru, kas plānoto var ietekmēt: "Piemēram, tirdzniecības centrs "Titāniks". Mēs redzam, ka tas patlaban vēl ir. Šeit mēs vairāk runājam par gājēju un velo infrastruktūru, kuras prioritāte ir ļoti, ļoti svarīga, bet, protams, mums jāņem vērā arī pārējie aspekti. Mēs darbus varēsim uzsākt tikai tad, kad šī teritorija būs atbrīvota no ēkām."

Lai dome saņemtu Eiropas Savienības finansējumu, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir nosūtījusi uzaicinājumu pašvaldībai sagatavot iesniegumu. Tas vietvarai aģentūrā ir jāiesniedz līdz nākamā gada sākumam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt