«Rail Baltica» paraksta jaunu finansēšanas līgumu 19,7 miljonu eiro apmērā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

22. oktobrī Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un "Rail Baltica" kopuzņēmums AS "RB Rail" pēc trīs Baltijas valstu ministriju deleģējuma parakstījusi jaunu Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) līdzfinansēšanas līgumu "Rail Baltica" būvniecībai, kura kopējā summa ir 19,7 miljoni eiro. No tiem Eiropas Savienība (ES) nodrošinās 16,7 miljonus eiro jeb 85%, bet atlikušos 15% finansēs Baltijas valstis, informēja uzņēmums.

Būtiskākās jaunajā finansēšanas līgumā ietvertās aktivitātes:

  • Kauņas dzelzceļa infrastruktūras projektēšana plānotās stacijas apkaimē (1. kārta) Lietuvā;
  • Kauņas infrastruktūras uzturēšanas objekta projektēšana;
  • Projektēšanas darbu izmaiņas, lai nodrošinātu Rīgas dzelzceļa mezgla darbības attīstību Latvijā;
  • Rīgas Centrālās stacijas dzelzceļa posma projekta grozījumi, pamatojoties uz "Rail Baltica" vilcienu kustības plānu;
  • Nesprāgušās munīcijas identificēšana un ģeotehniskās izpētes veikšana bijušajā Cekules militārajā zonā Latvijā;
  • "Rail Baltica" infrastruktūras plānošanas darbi Pērnavas apgabalā Igaunijā.

Tāpat finansējums piešķirts arī pētījuma īstenošanai par kopīga ģeodēziskā tīkla attīstību Baltijas valstīs, kā arī "Rail Baltica" informācijas tehnoloģiju arhitektūras attīstības stratēģijas izstrādei.

Papildus piešķirtais līdzfinansējums ļaus pabeigt atlikušos dzelzceļa pamata trases projektēšanas darbus, paātrināt projektēšanas iepirkumus kritiskajā posmā Kauņa–Lietuvas/Polijas robeža, kā arī Kauņa–Viļņa posmā un uzsākt pamattrases būvniecības iepirkumu Latvijā. Tāpat šis finansējums paredz vairāku globālā projekta īstenošanai būtisku pētījumu, piemēram, jaunas izmaksu un ieguvumu analīzes un ilgtermiņa biznesa plāna izstrādi, paziņojumā medijiem norādīja "RB Rail" valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Agnis Driksna.

Kopumā kopš 2014. gada parakstīti septiņi finansēšanas līgumi par vairāk nekā 950 miljoniem eiro ES fondu līdzfinansējuma "Rail Baltica" projekta īstenošanai Baltijas valstīs. Papildus piešķirtā līdzfinansējuma summa sasniegs līdz 17 miljoniem eiro.

Šis ir pēdējais līdzfinansējums 2014.–2021. finanšu plānošanas perioda ietvaros. Kopumā līdz šim "Rail Baltica" projekta īstenošanai no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta un Baltijas valstu budžetiem pieejami aptuveni 1,14 miljardi eiro.

KONTEKSTS:

Sākusies "Rail Baltica" būvniecības fāze. 2021. gadā Latvijā notiks jau divu lielu "Rail Baltica" trases posmu būvdarbi: lidostā "Rīga" un Rīgas Centrālajā stacijā, kur darbi tika sākti pērn novembra beigās. Visā Latvijas teritorijā norit "Rail Baltica" pamata trases projektēšanas darbi. 

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometru stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti