«Rail Baltica» pamattrases būvdarbu uzraudzības konkursā pieteikušies četri starptautiski uzņēmumi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Starptautiskā konkursā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem pieteikumus iesnieguši četri starptautiski atzīti inženieruzņēmumi no četrām valstīm – Vācijas, Spānijas, Itālijas un Francijas, informēja "Rail Baltica" projekta īstenotāja Latvijā – uzņēmuma SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" – pārstāve Linda Pastare.

Konkursā par "Rail Baltica" pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem pieteikumus iesnieguši šādi uzņēmumi:

  • "DB Bahnbau Gruppe" GmbH (Vācija);
  • "Italferr" S.p.A. (Itālija);
  • "Systra" S.A. (Francija);
  • "Tecnica y Proyectos S.A." ("Typsa") (Spānija).

Visiem pretendentiem esot ilggadēja pieredze būvniecības un inženieruzraudzības darbu veikšanā.

Konkursā ir nodrošināta spēcīga konkurence, kas ļaus izvēlēties kvalitātes un izmaksu ziņā labāko piedāvājumu, norādīja Pastare.

"Esam gandarīti, ka starptautiski atzīti inženieruzraudzības uzņēmumi ir gatavi kļūt par mūsu partneriem "Rail Baltica" realizācijā Latvijas teritorijā. Konkursa pirmā kārta apliecina arī to, ka stratēģija būvdarbu un inženieruzraudzības iepirkumu konkursu organizēšanā ir pareiza un nozares pārstāvju akceptēta," teica uzņēmuma "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Pēc viņa teiktā, "Rail Baltica dzelzceļa trases būvniecība Latvijā vairāk nekā 200 kilometru garumā pēc pāris gadiem būs, iespējams, apjomīgākā būvniecība Latvijas vēsturē. "Lai spētu laikus un atbilstoši augstiem kvalitātes standartiem īstenot "Rail Baltica", projekta īstenotāji, augstas raudzes būvuzraugs un būvnieks strādās ciešā partnerībā."

Inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu "Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā". Tādējādi tiks izveidota būvdarbu un to uzraudzības komanda, lai nodrošinātu savlaicīgu būvdarbus Latvijā ārpus Rīgas robežām un sekmīgi uzsāktu pamattrases būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē atbilstoši trases posmu gatavībai.

"Eiropas Dzelzceļa līnijas" pērn 17. decembrī izsludināja starptautisku konkursu "Rail Baltica" pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem. Kandidātam jābūt ar ilggadēju pieredzi dzelzceļu un citas inženierinfrastruktūras būvuzraudzībā. Konkurss norisinās divos posmos: pirmajā notiks kandidātu atlase, bet otrajā – pretendentu iesniegto sākotnējo piedāvājumu novērtēšana un, ja nepieciešams, sarunas, galīgo piedāvājumu iesniegšana un iepirkuma līguma slēgšana.

Otro kārtu plānots izsludināt 2022. gada maijā. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots noslēgt 2022. gada septembrī.

"Rail Baltica" dzelzceļa trase Latvijā stiepsies aptuveni 260 kilometru garumā, sāksies pie Lietuvas–Latvijas robežas un turpināsies caur 10 pašvaldību teritoriju: caur Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, galvaspilsētu Rīgu, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti