«Rail Baltica» koordinatore: Pamattrases celtniecību svarīgi pabeigt līdz 2030. gadam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pamattrases celtniecību ir svarīgi pabeigt līdz 2030. gadam. Tā intervijā brīdināja Eiropas Komisijas (EK) Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora koordinatore Katrīna Trautmane. 

ĪSUMĀ:

  • "Rail Baltica" koordinatore: pamattrases celtniecību ir svarīgi pabeigt līdz 2030. gadam.
  • Trautmane norāda, ka pašlaik daudz skaidrāka ir arī "Rail Baltica" nepieciešamība.
  • "Rail Baltica" vadība optimistiski noskaņota par plānotā termiņa sasniegšanu un sola šogad paātrināt celtniecības tempus.

Eiropas Komisijas (EK) Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora koordinatore Katrīna Trautmane.
00:00 / 00:33
Lejuplādēt

Trautmane norādīja, ka, no vienas puses, kavēšanās ir attaisnota un normāla parādība šāda veida projektiem. Jāņem vērā karš Ukrainā un arī Covid-19 pandēmija, kas radīja jaunus izaicinājumus visiem lielajiem projektiem. Tagad ir jādomā arī par augstām enerģētikas cenām, inflāciju, celtniecības materiālu un darbaspēka pieejamību. Tāpēc jābūt reālistiskiem.

"Mēs Eiropas Komisijā vēlamies, lai līdz 2030. gadam tiktu pabeigta galvenā projekta trase un pa to sāktu kursēt vilcieni. Mums ir jāpabeidz šis koridors!

Ja trīs dalībvalstis un uzņēmums "RB Rail" nespēs pabeigt šīs infrastruktūras celtniecību laikā, tad mums būs ļoti grūti paskaidrot, kāpēc vajag vairāk naudas. Diskusijas par to notiks 2028. gadā," uzsvēra Trautmane.

Viņa pievienoja arī pozitīvo ziņu – proti, pašreizējos ģeopolitiskajos apstākļos kļuva skaidrāka arī "Rail Baltica" loma militārās mobilitātes nodrošināšanai.

Eiropas Komisijas (EK) Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora koordinatore Katrīna Trautmane.
00:00 / 00:23
Lejuplādēt

"Agrāk tā bija prioritāte. Tagad tā ir vajadzība. Politiskā līmenī valdības nekad nav bijušas tik aktīvas šī projekta īstenošanā. Tie ir ļoti labi jaunumi. Bet tagad mans vēstījums viņiem ir skaidrs: lūdzu, izmantojiet naudu!" sacīja Trautmane.

Viņa arī uzskata, ka ir pienācis laiks runāt par to, kādus pakalpojumus saņems iedzīvotāji. Būtu publiski jārunā par vilcieniem, vagoniem, sēdvietām, biļešu cenām un tamlīdzīgiem jautājumiem, lai sagatavotu iedzīvotājus jaunu vilcienu ienākšanai.

Uzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna
00:00 / 00:23
Lejuplādēt

Uzņēmuma "RB Rail" vadība pastāstīja, ka pašlaik notiek svarīgi sagatavošanās darbi, lai jau drīzumā sāktos vērienīga celtniecība. Uzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna solīja, ka dzelzceļš tiks pa posmiem pabeigts starp 2028. un 2030. gadu.

"Mēs redzam, ka projekts jau ir iegājis nākamā brieduma pakāpē, kur faktiski darbi notiek visās valstīs. Jā, pagaidām tie vēl ir punktveida: vai tā būtu Centrālā stacija Rīgā, vai tā būtu stacija Tallinā.

Savukārt 2023. gads būs tas gads, kad mēs sāksim masīvu būvniecību ārpus pilsētām un punktveida objektiem," skaidroja Drīksna.

Tomēr uz jautājumu par to, kad varētu sākties tādu apjomīgu objektu kā divu tiltu celtniecība pāri Daugavai – viens Rīgā, otrs pie Salaspils – vai tuneļa celtniecība Āgenskalnā, skaidras atbildes par termiņiem Latvijas Radio nesaņēma.

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026. gada līdz 2030. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti