Rīta intervija

Jaunais Rīgas mērs Oļegs Burovs vēlas vairāk sadarboties ar opozīciju

Rīta intervija

Bijušais Zviedrijas premjerministrs Karls Bilts: Baltijas ceļš mainīja vēsturi

"Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvis: Zemju īpašniekiem nav jāsatraucas par zaudējumiem

«Rail Baltica» izbūvei Rīgā un lidostas tuvumā atsavināšanai sagatavoti 123 īpašumi

"Rail Baltica" dzelzceļa izbūvei Rīgā un lidostas "Rīga" tuvumā atsavināšanai sagatavoti 123 privātpersonu un pašvaldības īpašumi, intervijā Latvijas Radio sacīja "Eiropas Dzelzceļa līnijas" pārstāvis Agnis Driksna.

Īpašniekiem nav jāuztraucas par iespējamiem zaudējumiem, jo tie varēs piedalīties sava īpašuma novērtēšanā un atsavināšanas procesā. Paredzēts, ka īpašnieki saņems paziņojumus par atsavināšanas procesu, notiks izvērtēšana - kāda īpašuma daļa būs nepieciešama dzelzceļam, bet kas paliks īpašniekam, tad notiks uzmērīšana, kā arī īpašuma tirgus cenas un identificējamo zaudējumu aprēķināšana. Īpašniekiem tiks segta īpašuma tirgus cena, identificējamie negūtie ienākumi un, nepieciešamības gadījumā, pārcelšanās izmaksas. Kompensācijām paredzēti 15 miljoni eiro un Driksna uzsvēra, ka patlaban īpašniekiem ir labvēlīga situācija, jo tirgus cena saglabājas pietiekami augsta.

KONTEKSTS:

Jūlijā parakstīti Latvijā pirmie līgumi par dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" trases posmu projektēšanu. Tā sāksies "Rail Baltica" pamattrasē Latvijā – centrālajā posmā caur Rīgu, kā arī posmā Vangaži–Salaspils–Misa, kopumā 123 km garumā. Šī posma būvprojektēšanu un autoruzraudzību par 12 024 529 eiro veiks starptautiska uzņēmumu apvienība, kuras sastāvā ir  Francijas uzņēmums "Egis Rail S.A.", Vācijas "DB Engineering & Consulting GmbH" un Latvijas SIA "Olimps", informē AS "RB Rail".

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti