«Rail Baltica» Centrālās stacijas izbūvē sāk darbu uz sliežu ceļiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 10 mēnešiem.

Dzelzceļa projekta “Rail Baltica” Rīgas Centrālās stacijas būvdarbu pirmajā posmā tiek veikta dzelzceļa inženiersistēmu un pilsētas inženiertīklu pārbūve un pārnešana. Pagājušajā nedēļā “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvniecības darbi ir sākti pie dzelzceļa sliedēm. Pārbūvē signalizācijas sistēmas, kabeļus un pārmijas uz peroniem un pie sliežu ceļiem. Par to informēja “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, kas ir “Rail Baltica” ieviesējs Latvijā.

Līdz februāra sākumam tika veikta jaunā ūdensvada izbūve un siltumtrases pārbūves darbi uz Timoteja ielas. Šobrīd tiek pārbūvētas dzelzceļa inženiersistēmas un pilsētas inženiertīkli.

Pagājušajā nedēļā “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvniecības darbi ir sākti pie dzelzceļa sliedēm, kas saistīti ar 1520 mm platuma dzelzceļa sliežu ceļu demontāžu. Proti, būvobjekta dienvidu pusē sākta sliežu ceļu infrastruktūras kabeļu kanālu izbūve un notiek signalizācijas sistēmu pārbūves darbi. Darbi norisinās dažādās vietās 16.,10., 11 un 12. sliežu ceļu tuvumā. Šie darbi turpināsies visā dzelzceļa teritorijā arī turpmākās nedēļas.

Lai īstenotu šos darbus, kā arī nodrošinātu dzelzceļa darbības nepārtrauktību, projekta būvnieks “Bererix” strādā ciešā sadarbībā ar “Latvijas dzelzceļu”. Katru nedēļu tiek plānoti „satiksmes logi” uz noteiktiem sliežu ceļiem, kuru laikā notiek nepieciešamie būvdarbi, netraucējot dzelzceļa darbību.

Darbs pandēmijas laikā tiek organizēts 12 cilvēku komandās jeb „burbuļos”, lai spētu ātri reaģēt un nepieciešamības gadījumā nepieļautu vīrusa izplatību ārpus viena „burbuļa”, tā nodrošinot drošu un nepārtrauktu būvobjekta darbību.  

Kopumā būvlaukumā ik dienu tiek nodarbināti vidēji 70–80 dažādu būvniecības darbu speciālisti.

Būvdarbus veic starptautiskā konkursa uzvarētājs – būvsabiedrība “Bererix”, kuru veido Beļģijas lielākais būvniecības uzņēmums “Besix group”, nacionālais būvnieks “Rere būve” un Itālijas uzņēmums “Rizzani de Eccher”, projektēšanas un būvdarbu uzraudzību veic būvinženieri no “Egis-Deutche Bahn”, bet būvprojekta ekspertīzi nodrošina vietējie eksperti no “Firma L4”.

“Rail Baltica” centrālā mezgla būvniecības laikā paredzēta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūve, dzelzceļa tilta pār Daugavu būvniecība, Eiropas platuma sliežu ceļu izbūve, uzbērumu norakšana un estakādes, kā arī pieguļošās infrastruktūras izveide. 

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

"Rail Baltica" projekts redz Rīgas centru caur iedzīvotāju acīm. Stacijas pārbūves sākumu iezīmēs stacijas laukuma pārbūve. Jau ziņots, ka starptautiskajā iepirkuma konkursā par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksa apbūves būvprojekta izstrādi un būvdarbiem uzvarējusi Latvijas un Beļģijas apvienība "Besix ReRe Group".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti