“RB Rail AS”
Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu “Rail Baltica” projektu. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketings.
Kā informēja “Rail Baltica” ieviesējs Latvijā “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, konkursa uzvarētājam piecus gadus, kas ietver visu projektēšanas un būvdarbu periodu, un piecus gadus, kas ietver garantijas periodu, būs jāveic “Rail Baltica” līnijas izbūves Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā un arī jauna tilta un uzbēruma kompleksās apbūves konsultanta/inženiera pienākumi, kā arī jāveic ekspertīze un būvuzraudzība.
Ņemot vērā komplicēto darba uzdevumu, līguma izpildītājam būs jānodrošina daudzu speciālistu un sertificētu ekspertu, piemēram, dzelzceļa sliežu ceļu būvprojektu, elektroietaišu būvprojektu, arhitektūras risinājumu, ēku konstrukciju būvprojektu, ceļu būvprojektu ekspertu iesaiste, kā arī dzelzceļa kontakttīklu projektētāja un būvdarbu būvuzraugi, BIM speciālisti u.c.
Šis ir sarežģītākais “Rail Baltica” projekta objekts, jo darbi būs jāveic pilsētas centrā,
vēsturiski unikālā vidē, kurā cilvēku plūsma ir desmitiem tūkstošu dienā. “Tāpēc būtiski, ka mūsu kā pasūtītāja rīcībā būs neatkarīgi un plašu nacionālo un starptautisku pieredzi ieguvuši speciālisti, kuri uzraudzīs būvnieka darbu kvalitāti un atbilstību visām drošības, ekspluatācijas, vides pieejamības, normatīvo aktu un pasūtītāja prasībām,” paziņojumā medijiem norādīja “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
Darba apjoms atbildīs pārbūves ietvaram: visu Rīgas Centrālās stacijas sliežu ceļu, pasažieru platformu un uzgaidāmo telpu pārbūve, paplašinot staciju “Rail Baltica” vajadzībām un padarot to par multimodālu transporta termināli. Tajā ietilps arī jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu ar gājējiem un velosipēdistiem nodalītu piemērotu joslu būvniecība, kā arī dzelzceļa uzbēruma pie 13. janvāra ielas un Elizabetes ielas norakšana, aizstājot to ar estakādi un radot brīvtelpas pilsētas infrastruktūras savienojumiem.