PVD pārbaudēs līdz 17% gadījumu konstatē pārkāpumus pārtikas uzglabāšanā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) pārtikas veikalu pārbaudēs 10%-17% gadījumu, atkarībā no sezonas, konstatē, ka pārtika tirdzniecības vietās tiek uzglabāta neatbilstošā temperatūrā. Kā pārtikas kvalitāti uzrauga dienests un kā paši tirgotāji?

PVD pārbaudēs līdz 17% gadījumu konstatē pārkāpumus pārtikas uzglabāšanā
00:00 / 00:47
Lejuplādēt
Neatbilstošā temperatūrā uzglabāti pārtikas produkti var zaudēt kvalitāti un sabojāties. PVD, veicot pārbaudes pārtikas veikalos, 10%-17% gadījumu atklāj neatbilstošā temperatūrā uzglabātus produktus. Tomēr tā nav lielākā pārkāpumu grupa. Visbiežāk pārkāpumi saistīti ar higiēnas prasību neievērošanu.

 

PVD Pārtikas izplatīšanas un uzraudzības daļas vadītāja Tatjana Marčenkova stāstīja, ka iedzīvotāji aizvien biežāk dienestu informē par, viņuprāt, neatbilstoši uzglabātu pārtiku veikalos.

"Pēdējos gadus mums ir dinamika pieaugoša. Tas ir tikai apsveicami, ka patērētājs ir kļuvis prasīgāks. Viņš negrib maksāt naudu par sliktu pakalpojumu vai nekvalitatīvu produktu.

Attiecīgi tas pierāda, ka viņš ir vairāk un vairāk informēts, un izglītots par pārtikas drošumu un par higiēnas prasībām saistībā ar pārtiku," sacīja PVD pārstāve.

Ja konstatēts pārkāpums, PVD pārstāvji veikalam uzdod pārvietot visus produktus uz iekārtu, kas nepieciešamo temperatūru var nodrošināt. Bieži vien problēma ir pārāk pārpildītas saldētavas. Ja ir aizdomas par to, ka produkts jau ir sabojāties, tad tos liek norakstīt.

Arī paši pārtikas tirgotāji seko līdzi produktu uzglabāšanai no piegādes brīža līdz tam, kad tas nonāk patērētāja iepirkumu grozā.

"Maxima Latvija" Procesu un kvalitātes departamenta direktore Dace Grava skaidroja, ka produktu atbilstošai uzglabāšanai vasarā tiek pievērsta īpaša uzmanība. Visu cauru gadu tiek sekots līdzi, lai produkti nevarētu sabojāties neatbilstošas uzglabāšanas temperatūras dēļ. Temperatūra tiek pārbaudīta divas reizes dienā

"Ja ir krīzes situācija, tad produkti tiek pārvietoti uz citiem ledusskapjiem. Ja, izmērot temperatūru, ir redzams, ka produkts ir neatbilstošs, šis produkts tiek iznīcināts un norakstīts, lai tas nenonāk pie patērētājiem," teica Grava.

Veikalu tīkls "Elvi" strādā uz franšīzes principa un veikalu tīklā ir arī daudz mazi veikaliņi lauku teritorijās. Neatkarīgi no veikala izmēra un atrašanās vietas prasības ir vienādas, stāstīja "Elvi" pārstāve Vineta Grigāne-Drande.

"Veikalos gan lielajos, gan mazajos ir vairākas aukstuma vitrīnas un, ja gadījumā gadās situācija, ka vitrīna ir bojāta, tad produktus operatīvi varam pārvietot uz citu vitrīnu, lai nodrošinātu, ka to kvalitāte necieš. Ir gadījies, ka arī kādam no mūsu lauku veikaliem elektroenerģijas padeve ir traucēta. Tieši šī iemesla dēļ mūsu partneri ir noslēguši līgumus ar dažādiem mobilo elektroenerģijas ģeneratoru iznomātājiem, un, ja gadās, ka veikalam nav elektrības, tad franšīzes partneris uzreiz nomā šo ģeneratoru," sacīja Grigāne-Drande.

Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs skaidroja, ka

asociācija ir izdevusi ar PVD saskaņotu labās prakses rokasgrāmatu. Tā uzņēmumiem palīdz skaidrot visas procedūras un darbības, kas jāievēro, lai uzturētu pārtikas kvalitāti atbilstošā līmenī.

Tāpat asociācija ik gadu tiekas ar PVD, lai pārrunātu jomas aktualitātes.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti