PV piedāvā jaunus variantus vilcienu iegādei; sāks ieviest nākamgad

Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu „Pasažieru vilciens” (PV) izstrādājis divus iespējamos variantus jaunu elektrovilcienu iegādei - pirmais paredz tos nomāt, bet otrs - pirkt. Abos gadījumos paredzēts sludināt konkursu, un vecie vilcieni ar jauniem tiks nomainīti pakāpeniski, sākot ar nākamo gadu.

Iepriekš kopumā 34 elektrovilcienu sastāvus bija paredzēts sarūpēt Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansētā projektā. Taču tas cieta neveiksmi, jo „Pasažieru vilciens” ar līgto kompāniju Spānijas CAF nespēja vienoties par tādiem līguma nosacījumiem, kas ļautu piesaistīt Eiropas naudu. Tādēļ „Pasažieru vilciens” gatavoja jaunu plānu vilcienu sagādei, kas tagad iesniegts vērtēšanai Satiksmes ministrijā.

„Tātad ir divi varianti - viens variants ir iegādāties šos vilcienus par „Pasažieru vilciena” līdzekļiem, otrs - ir nomāt vilcienus par atkal „Pasažieru vilciena” līdzekļiem,” atklāj Satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Ministrs klāstīja, ka novecojušos elektrovilcienus ar jauniem plānots nomainīt trīs gadu laikā - līdz 2016.gadam. Abos iespējamos variantos -vilcienus nomājot vai pērkot - būs atklāts konkurss, kurā varēs pieteikties jebkurš vilcienu ražotājs.

Pēc ministra vārdiem ir skaidrs, ka vilcieni tiks iegādāti par „Pasažieru vilciena” līdzekļiem. Papildus dotāciju no valsts budžetu tas neprasīs, un tas viss tiks finansēts no starpības, ar kuru būtu jāsedz kapitālie remonti esošajam sastāvam. Jauno vilcienu elektoenerīgijas patēriņš būs vismaz par 20% zemāks.

„Pasažieru vilciena” vadītājs Artis Birkmanis klāstīja, ka finansēšanas modelis paredz: ja vilcienus pirktu, tad kompānija ņemtu ilgtermiņa kredītu uz 20 gadiem. Tikpat ilgu laika posmu tiek apsvērta elektrovilcienu ilgtermiņa noma. Pagaidām vēl tiek rēķināts, cik izmaksātu viena vai otra vilcienu sagādes varianta īstenošana.

„Grūti man ir pateikt, es negribētu spekulēt, kurš ir dārgāks, kurš ir lētāks. Piektdien būs pilnīga skaidrība par šo te jautājumu,” Birkmanis norādīja, ka tuvākajā laikā plānots izšķirties par pieņemamāko vilcienu sagādes risinājumu un saskaņot to ar valdību. Konkursu varētu izsludināt jūnija vidū.

„Pasažieru vilciens” kopumā plāno nomainīt 58 esošos elektrovilcienu vagonus, kas ir morāli un tehniski novecojuši. Vilcienu vagoni nokalpojuši vidēji 25 gadus, lai gan maksimāli pieļaujamais vilcienu lietošanas laiks ir 30 gadi.

Jāatzīmē, ka iepriekš elektrovilcienu iegādei paredzētais ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums 100 miljoni latu pārdalīti citiem dzelzceļa infrastruktūras projektiem. Daļa no šī naudas pīrāga tiks arī dīzeļvilcienu modernizācijai, kas ļaus šo vilcienu lietošanas termiņu pagarināt par 15 gadiem.

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti