PTAC uzliek 7000 eiro sodu «Julianus Inkasso Latvija» par agresīvu un maldinošu komercpraksi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), saņemot patērētāju sūdzības, vērtēja SIA “Julianus Inkasso Latvija” komercpraksi – valstī izsludinātā ārkārtējā situācijā izdarīts spiediens uz parādniekiem, radot iespaidu, ka tieši šis laiks ir labvēlīgākais parāda samaksai bez tiesas. Šāda negodīgā komercprakse ir skārusi vismaz 511 patērētājus, informēja PTAC.

PTAC pārstāve Sanita Gertmane
00:00 / 00:54
Lejuplādēt

Atbilstoši patērētāju sniegtai informācijai “Julianus Inkasso Latvija” nosūtīja patērētājiem e-pasta vēstules par kavēto maksājumu un īsziņas ar aicinājumu sazināties par kavētā maksājuma samaksu laikā no pulksten 23.00 līdz 2.00. Tāpat uzņēmums laika posmā no 6. aprīļa līdz 15. jūnijam nosūtīja patērētājiem paziņojumus par parādsaistībām, kuros atsaucās uz “Ārkārtas situāciju” un kā e-pasta tēmu norādot tekstu: “Aicinājums sakarā ar ārkārtas situāciju”.

Uzņēmuma nosūtītajos paziņojumos norādīja, ka valstī izsludinātais ārkārtas situācijas laiks ir labvēlīgāks parāda samaksas veikšanai bez tiesas procesa uzsākšanas.

PTAC norādīja, ka tādējādi uzņēmums īstenoja agresīvu, maldinošu un profesionālajai rūpībai neatbilstošu komercpraksi, jo:

  • uzņēmums izmantoja valstī izsludināto ārkārtējo situāciju, atsaucoties uz to patērētājiem nosūtītajos paziņojumos, un patērētājiem radīja iespaidu, ka tieši šis laika periods ir labvēlīgākais parāda samaksai bez tiesas procesa uzsākšanas.
  • Tieši ārkārtējās situācijas laikā, ievērojot gan kreditora, gan parādnieka intereses, normatīvie akti paredzēja parādniekam papildu laiku saistību izpildei, kuras tas nevar izpildīt ne savas vainas dēļ.
  • Uzņēmums patērētājiem informāciju par parādsaistībām e-pastu un īsziņu veidā  izsūtīja no pulksten 21.00 līdz 8.00 un svētku dienās bez parādnieka piekrišanas, tādējādi, pārkāpjot Parādu ārpustiesas atgūšanas likumā noteiktās prasības attiecībā uz saskarsmes kultūru un veicot nesamērīgu saskarsmi.  

"Uzņēmums, mūsu ieskatā, ļoti neētiski rīkojās, izdarot spiedienu uz patērētājiem, Covid-19 laikā pavasarī, kad iestājās ārkārtas situācija. Uzņēmums, pretēji valdības pieņemtajiem normatīvajiem aktiem un principiem, ka būtu liberālāk jāattiecas pret patērētāju grūtībām un iespējām samaksāt, tieši pretēji sūtīja īsziņas un e-pastus, vēl pie tam laikos, kad tas ar likumu nav atļauts," skaidroja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Pašlaik uzņēmums esot izbeidzis minētās komercprakses īstenošanu, kā arī ir ieviesis papildu drošības un tehniskos pasākumus, lai maksimāli samazinātu gadījumus, kad e-pastu piegāde tiek kavēta. Vienlaikus PTAC norādīja, ka ietekme ir skārusi vairāku simtu patērētāju tiesiskās intereses, agresīvā un profesionālai rūpībai neatbilstošā veidā ietekmējot patērētāju ekonomisko rīcību.

Tāpēc PTAC piemērojis soda naudu 7000 eiro apmērā, aizliedzot negodīgu komercpraksi, kā arī aicinot turpmākajā komercpraksē nepieļaut līdzīga rakstura pārkāpumu izdarīšanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti