Sadaļas Sadaļas

PTAC uzliek 20 000 eiro sodu «Tele2» par negodīgu komercpraksi

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzlicis 20 000 eiro sodu mobilo sakaru operatoram SIA "Tele2" par negodīgas komercprakses īstenošanu, piedāvājot sniegt interneta pakalpojumu par maksu bez patērētāju piekrišanas. Uzņēmums PTAC piemēroto sodu grasās apstrīdēt tiesā.

PTAC informēja, ka uzņēmums šā gada 29. un 30. aprīlī lielam skaitam patērētāju nosūtīja īsziņas, kā arī citos veidos paziņoja, ka patērētājiem, neatkarīgi no izvēlētā tarifu plāna, no 2020. gada 1. jūnija uz laiku līdz gada beigām tiek sniegts jauns pakalpojums "Bezlimita internets Latvijā" par papildu maksu 2,50 eiro mēnesī.

PTAC secinājis, ka šo pakalpojumu "Tele2" lielai daļai savu klientu pieslēdzis automātiski, nesaņemot patērētāju aktīvi sniegtu gribas izteikumu – apstiprinājumu.

Tādā veidā uzņēmums pārkāpis būtisku patērētāju tiesību aizsardzības principu, kas aizliedz patērētāja klusēšanu izmantot kā piekrišanu kādas preces vai pakalpojuma pasūtīšanai.

Patērētājam nav pienākuma pieņemt pakalpojumu un maksāt par to operatora vienpusēji noteikto maksu, skaidroja PTAC.

Uzņēmuma īstenotā komercprakse, konkrētajā veidā piedāvājot patērētājiem pakalpojumu, ir negodīga – profesionālajai rūpībai neatbilstoša un agresīva komercprakse, jo uzņēmums nav ievērojis patērētāja izvēles brīvību. 

Īstenotā negodīgā komercprakse varēja būtiski negatīvi ietekmēt patērētāju ekonomisko rīcību, proti, patērētājiem būtu jāmaksā par to, ko viņi nav pasūtījuši, secinājis PTAC.

PTAC aizliedzis uzņēmumam "Tele2" īstenot šādu komercpraksi, proti, sniegt pakalpojumu un prasīt tā apmaksu bez nepārprotamas patērētāja piekrišanas. Tāpat nolemts uzņēmumam uzlikt soda naudu 20 000 eiro apmērā.

PTAC atgādināja, ka centrs 2020. gada 29. maijā pieņēma lēmumu par pagaidu noregulējumu saistībā negodīgas komercprakses izbeigšanu. Ar Administratīvās rajona tiesas 2020. gada 25. jūnija spriedumu PTAC lēmums par pagaidu noregulējumu atstāts spēkā, bet uzņēmuma pieteikums par tā atcelšanu noraidīts. PTAC rīcībā nav informācijas, ka uzņēmums nepildīja PTAC lēmumu par pagaidu noregulējumu, tā kā patērētāju sūdzības pēc tā pieņemšanas netika saņemtas.

Tikmēr "Tele2" pārstāvji paziņojumā medijiem norādīja, ka kompānija par PTAC piemēroto sodu vērsīsies tiesā.

Uzņēmumā norādīja, ka "Tele2" aprīļa beigās savlaicīgi informēja savus klientus par izmaiņām tarifu plānos. Tie mainīti, ņemot vērā to, ka pandēmijas laikā strauji palielinājies pieprasījums pēc mobilā interneta. "Tele2" atcēlis datu patēriņa jeb interneta ierobežojumu un noteicis ikmēneša maksas palielinājumu 2,5 eiro apmērā.

"PTAC ir rīkojies neprofesionāli, ignorējot nozares regulējumu un koronavīrusa izraisīto apstākļu kopumu. Turklāt no patērētāju interešu skatpunkta šī situācija ir absurda, jo PTAC lēmums aizliegt mainīt tarifu plānus ir bijis uzņēmumam finansiāli izdevīgāks," sacīja "Tele2" valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. "Mums arī nebija īpašu ilūziju par PTAC gala lēmumu, tādēļ jau laicīgi sākām gatavoties tiesvedības procesam Latvijā un nepieciešamības gadījumā procesa gaitā lūgsim arī Eiropas Savienības tiesas skaidrojumu, lai pierādītu, ka tarifu plānu grozījumi tika plānoti saskaņā ar spēkā esošo regulējumu."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt