PTAC soda «Rīgas satiksmi» par maldinošu reklāmu saistībā ar biļešu cenu celšanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sodījis Rīgas pašvaldības uzņēmumu SIA "Rīgas satiksme" ar naudas sodu 6000 eiro apmērā par reklāmas pārkāpumiem un negodīgu komercpraksi.

PTAC uzskata, ka "Rīgas satiksme" gada sākumā ir maldinājusi patērētājus par cenu palielināšanu Rīgas sabiedriskajā transportā. Tikmēr uzņēmums patērētāju tiesību sarga lēmumu ir pārsūdzējis tiesā.

Kad gada sākumā gandrīz dubultojās cenas Rīgas sabiedriskajā transportā, "Rīgas satiksme" izvērsa plašu kampaņu medijos, skaidrojot cenu celšanas iemeslus. Tika norādīts gan uz to, ka citviet Eiropā cenas ir vēl augstākas, gan uz to, ka valdība "Rīgas satiksmei" nedod naudu. PTAC vadītāja Baiba Vītoliņa uzskata, ka šīs reklāmas bijušas maldinošas.

"Vides reklāmās tika apgalvots, ka valdība nepiedalās sabiedriskā transporta finansēšanā, savukārt pēc Satiksmes ministrijas sniegtās informācijas, joprojām piedalās, kaut vai ir samazināts apjoms. Tāpat mēs izvērtējām tos salīdzinājumus reklāmās ar citām Eiropas pilsētām, piemēram, ar Stokholmu un Prāgu," teica Vītoliņa.

Piemēram, minēts, ka Stokholmā tiek piedāvāta zonas biļete, kas ir derīga vienas zonas ietvaros 75 minūtes dažādiem sabiedriskā transporta veidiem par 4 eiro, bet Prāgā 90 minūšu brauciena biļete maksā 1,16 eiro, un ir atļauts transfērs dažādos sabiedriskā transporta veidos.

PTAC konstatēja, ka šajās reklāmās tiek salīdzināti pēc būtības dažādi produkti - vienreizēja brauciena biļetes ar laika biļetēm, kas sniedz patērētājiem daudz plašākas iespējas. Tādējādi šis cenu salīdzinājums patērētājiem radījis maldinošu iespaidu.

Tāpat vairākās reklāmās PTAC konstatēja, ka patērētājam būtiska informācija tiek noklusēta vai pasniegta neskaidri.

Piemēram, reklāmā, kurā sniegta informācija, ka "pasažieris, kuram katru dienu uz darbu ir jābrauc ar vienu transporta veidu" var iegādāties mēneša biļeti par 30 eiro, noklusēts, ka šāda cena piemērojama tikai tad, ja pasažieris brauc tikai vienā konkrētā maršrutā, nevis visos viena transporta veida maršrutos. Šāda mēneša biļete nebūtu derīga, piemēram, pasažierim, kam uz darbu jādodas ar diviem tramvaja maršrutiem, skaidro PTAC.

Kā viens no pārkāpumiem konstatēts arī noklusējums radio reklāmā, sniedzot tikai informāciju par viena brauciena cenu 1,15 eiro apmērā, bet noklusējot minētā brauciena cenu 2 eiro apmērā, ja biļete tiek iegādāta pie sabiedriskā transportlīdzekļa vadītāja, kas jauno biļešu cenu ieviešanas sākuma periodā radīja maldinājumu patērētājiem.

"Rīgas satiksme" PTAC lēmumu jau ir pārsūdzējusi tiesā, teica uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Iebildumi esot sarakstīti uz deviņām lapām, tādēļ īsumā tos izklāstīt esot grūti, taču viens no galvenajiem iebildumiem ir tas, ka šī kampaņa nemaz neesot jāuztver kā reklāma.

"Reklāmas likums nosaka, ko vispār nozīmē reklāma. Reklāma lielumkārt nozīmē kaut kādas tirgus daļas palielināšanu vai patērētāju piesaisti. "Rīgas satiksme" ir uzņēmums, kas nodrošina sociālo funkciju. Mēs īstenībā šajā gadījumā nodarbojamies ar to, ka pakalpojumam, kuram mainās kaut kādi nosacījumi, šajā gadījumā tarifs, mēs informējam sabiedrību, kā tie noteikumi ir mainījušies," piebilda Zaķis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti