PTAC saņem divas sūdzības par «Latvenergo» norēķiniem; uzņēmums sola nepiemērot sankcijas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) kopumā šajās dienās saņemtas divas sūdzības no elektrības lietotājiem, kuri nevarēja reģistrēt skaitītāja rādītājus un veikt citas darbības „Latvenergo” mājas lapā. Uzņēmums atzīst problēmas un sola, ka lietotājiem nepiemēros soda sankcijas.

Ar nepatīkamu pārsteigumu pēdējo dienu laikā nācies saskarties vairākiem elektrības klientiem, kuriem bijušas grūtības reģistrēt skaitītāja rādītājus un veikt citas darbības „Latvenergo” mājas lapā.

Uzņēmums sola, ka tuvākajā laikā problēmas tiks atrisinātas un varbūtējie kavējumi, iesniedzot skaitītāja rādītājus, klientiem nelabvēlīgas sekas neradīs.  

Elektrības skaitītāja rādījumus internetā nodot neizdodas, bet klientu apkalpošanas centri un tālruņa līnijas pārslogoti – ar šādām sūdzībām pēdējo dienu laikā sociālajos tīklos nākuši klajā vairāki uzņēmuma „Latvenergo” klienti.

Uzņēmuma Mārketinga un klientu apkalpošanas direktore Solvita Linde atzīst, ka uzņēmuma apkalpošana pēdējo dienu laikā patiešām strādājusi kļūmīgi, jo bija vērojams liels klientu pieplūdums, kā arī interneta sistēmās veikti nepieciešamie tehniskie darbi.

„Pēdējās janvāra dienās un februāra pirmajās dienās ir ļoti augusi klientu aktivitāte, kas, protams, ir likumsakarīgi, jo janvāra beigas ir tas pēdējais laiks, kad klienti vēl varēja veikt norēķinus pēc vecās kārtības, un gribēja salīdzināt rādījumus un saprast, kā tie norēķini ir veicami,” stāstīja Linde.

„Savukārt februāris ir tas laiks, kad viņiem sākas jaunā norēķinu kārtība, un līdz ar to jautājumi rodas saistībā ar pārēju uz jauno norēķinu sistēmu. Ar portāla „e-latvenergo” funkcionēšanu mums ir bijušas pēdējās dienās un pašā februāra sākumā īslaicīgas problēmas - ar portāla pieejamību un arī ātrdarbību. Tas bija saistīts ar faktu, ka janvāra pēdējās dienās mēs sākām pārmigrēt visus klientu līgumus,” skaidroja Linde.

Viņa uzsvēra, ka, ņemot vērā tehniskos sarežģījumus, klientiem atvēlēts ilgāks laiks elektrības skaitītāju rādītāju iesniegšanai – līdz mēneša vidum. 

„Saprotot to, ka mēs esam vainīgi, ka ir bijusi kaut kāda apgrūtināta pieeja portālam, mēs arī esam pagarinājuši šo skaitītāju rādītāju nodošanas termiņu līdz mēneša vidum – 15.februārim. Redzam arī to, ka šobrīd patiesībā situācija ir laba, jo noziņojuši rādījumus ir 70 procenti no visiem klientiem, vakar no  rīta tie vēl bija ap 50 procentiem,” stāstīja Linde.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā kopumā šajās dienās saņemtas divas sūdzības no elektrības lietotājiem. Centra pārstāve Ilze Žunde tomēr uzsver, ka šajā situācijā patērētājiem nebūtu jāuztraucas, jo šādas problēmas ir jārisina pašam komersantam.

 „Principā situācijās, kad globāli kaut kādu komersanta problēmu rezultātā cilvēks, piemēram, savlaicīgi nesaņem rēķinu, kā rezultātā nespēj izpildīt līgumsaistības – šādā situācijā būtu tikai korekti no komersanta puses ņemt vērā šo apstākli, un tas nebūtu loģiski šādā gadījumā piestādīt līgumu par savlaicīgi nenomaksātiem rēķiniem. Bet kopumā ir tā, ka pirmais solis ir vērsties pie paša pakalpojuma sniedzēja – cik es saprotu šāda problēma eksistē, un pats komersants risina šo jautājumu,” norādīja Žunde.

Savukārt „Latvenergo” klientu apkalpošanas direktore iedrošina, ka klientiem, kuri savlaicīgi neiesniegs savus skaitītāja rādītājus, nekādas sankcijas nedraud, un rēķins viņiem tiks izrakstīts atbilstoši vēsturiski vidējam patēriņam.

Jau ziņots, ka pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas nospiedošais vairākums mājsaimniecību ir izvēlējušās arī turpmāk elektrību pirkt no „Latvenergo”. Līdz 15.decembrim citus elektrības tirgotājus izvēlējās tikai četri tūkstoši jeb 0,5% mājsaimniecību. Tomēr nākamā gada laikā savu elektrības tirgotāju varētu mainīt aptuveni 6% mājsaimniecību, paredz „Sadales tīkls”. 

Elektroenerģijas tirgu mājsaimniecībām bija paredzēts atvērt no pērnā gada 1.aprīļa, taču pēc ilgām diskusijām valdošie politiķi mainīja viedokli, un nolemts, ka mājsaimniecības elektroenerģiju brīvajā tirgū varēs pirkt no 2015.gada 1.janvāra. Patlaban elektroenerģijas tarifi Latvijā ir zem tirgus cenas, un līdz ar tirgus atvēršanu nākamā gada sākumā paredzams tarifu kāpums.

Septembrī Saeima atbalstīja grozījumus Elektroenerģijas tirgus likumā, paredzot, ka trūcīga vai maznodrošināta ģimene pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas 2015.gadā 100, bet daudzbērnu ģimene 300 kilovatstundas katru mēnesi varēs iegādāties par iepriekšējā starta tarifa cenu - 11,64 centiem par kilovatstundu

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti