Panorāma

Igaunijā bērni dzimst vairāk

Panorāma

J. Ikstens vērtē partiju sarunu rezultātu

PTAC soda "Rimi Latvia" par uzlīmju akciju

PTAC piespriež «Rimi» 20 000 eiro sodu par negodīgu komercpraksi uzlīmju kampaņā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piespriedis soda naudu 20 tūkstošu eiro apmērā tirdzniecības ķēdei SIA "Rimi Latvia" par negodīgas komercprakses īstenošanu, informē PTAC.

ĪSUMĀ:

  • "Rimi" akcijas preču cena bijusi tāda pati vai lielāka nekā citās tirdzniecības vietās;
  • Pārkāpumus "Rimi" neatzīst, jo uzskata, ka uzraugu pētītie produktu modeļi nav precīzi sakrituši ar piedāvātajiem;
  • PTAC "Rimi" piemērojis soda naudu 20 tūkstošu eiro apmērā;
  • PTAC aicina patērētājus būt vērīgiem, piesardzīgiem un, neskatoties uz piedāvājumos lietotajiem saukļiem vai apzīmējumiem “atlaide”, “akcija” vai tamlīdzīgi, salīdzināt vienādu preču cenas dažādās tirdzniecības vietās;
  • "Rimi" PTAC lēmumu apstrīdēs tiesā.

Laika periodā no 2018.gada 16.janvāra līdz 2018.gada 15.maijam "Rimi " īstenoja speciālu akciju, kuras ietvaros patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties dažādas zīmola "Bosch" preces ar atlaidi līdz 62%.

Saskaņā ar PTAC rīcībā esošo informāciju, piedāvājumā ietverto "Bosch" preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides. "Rimi" atbildēja uz PTAC norādītajiem pārkāpumiem un centās savu rīcību attaisnot minot, ka piedāvājums ir tikai vienas pārdošanas kampaņas projekts un nav vērtējams kā akcija, kā arī tajā ietverto preču cenas tika noteiktas, vadoties pēc tirgus izpētes. Tomēr PTAC ieskatā "Rimi " nebija veikusi pienācīgu tirgus izpēti tieši Baltijas tirgū.

Pārkāpumus "Rimi " neatzīst, bet norāda, ka PTAC pārbaudes nav bijušas adekvātas, ņemot vērā, ka interneta veikalos, kas tikuši pētīti, "Bosch" produktu modeļi precīzi nav sakrituši ar piedāvātajiem. 

Tomēr PTAC uzskata, ka, reklamējot piedāvājumu, "Rimi" ir īstenojusi negodīgu komercpraksi. "Reklāma maldināja par piedāvājuma  - iegādāties "Bosch" preces ar ievērojamu atlaidi – izdevīgumu, un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus par darījuma veikšanu, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis, piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām "Rimi" veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi," teikts PTAC paziņojumā.

PTAC norāda, ka "Rimi" rīcība, izmantojot dažādus piedāvājuma izplatīšanas veidus, norāda uz to, ka kompānijas komercprakse bija vērsta uz plašu patērētāju kolektīvo ekonomisko interešu ietekmēšanu. "Tātad sabiedrība ir pārkāpusi patērētāju tiesību regulējošos normatīvos aktus, proti, pārkāpums ir būtisks, jo īstenotā komercprakse ir adresēta lielam patērētāju lokam," minēts centra paziņojumā.

Ņemot vērā, ka "Rimi" īstenotā komercprakse atzīstama par negodīgu, kā arī apstākli, ka uzņēmums ir negatīvi ietekmējis patērētāju ekonomisko rīcību - šādus speciālos piedāvājumus piedāvā periodiski un varētu to turpināt arī nākotnē, kā arī to, ka sabiedrība izdarītos pārkāpumus neatzīst, PTAC pieņēmis lēmumu, ar kuru kompānijai aizliegta negodīga komercprakse, ja tā vēl nav uzsākta, bet ir paredzama, kā arī piemērota soda nauda 20 tūkstošu eiro apmērā.

PTAC aicina patērētājus būt vērīgiem, piesardzīgiem un, neskatoties uz piedāvājumos lietotajiem saukļiem vai apzīmējumiem “atlaide”, “akcija” vai tamlīdzīgi, salīdzināt vienādu preču cenas dažādās tirdzniecības vietās, pirms pieņemt lēmumu par izvēlētās preces iegādi.

"Ne vienmēr piedāvājumos norādītā lielākā cena nozīmē arī preces sākotnējo cenu pirms atlaides, bet mazākā cena – preces cenu ar atlaidi. Salīdzinot piedāvājumos ietvertās preces un to cenas ar citās Latvijas tirdzniecības vietās (interneta veikalos) piedāvātajām precēm, jāpievērš uzmanība tam, vai redzamās preces ir tādu pašu modeļu preces, kuras tiek piedāvātas arī citos veikalos, īpaši tad, ja piedāvājumā nav norādīts konkrēts preces modelis, bet tikai minēts preces nosaukums," akcentē PTAC.

Savukārt "Rimi" nepiekrīt PTAC interpretācijai par konkrēto uzlīmju kampaņu. Tās mehānisms, cenas un principi tika veidoti sadarbībā ar konkrēto ražotāju – "Bosch", norādīja uzņēmuma pārstāve Anete Ezeriete. Kampaņa tikusi realizēta daudzās vietās, arī Vācijas tirdzniecības tīklos, un uz šādiem principiem īstenota arī Latvijā. "Tuvākajā laikā vērsīsimies tiesā, lai apstrīdētu šo PTAC lēmumu, jo kategoriski nevaram piekrist PTAC nostājai," informēja Ezeriete.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti